1. mystery guest

Zeer recentelijk nog gedineerd bij de Hoge Heren:
    Hoofdgerecht betrof op de huid gebakken Zeebaars op een bedje van risotto. Zeebaars zelf was prima, echter de risotto plakte (werkelijk) teveel aan het gehemelte; het leek meer op een brei dan een echte risotto. Geloof me, als Italiaan weet ik werkelijk hoe een risotto dient te smaken, maar belangrijker nog, hoe de textuur ervan dient te zijn. De bijgegarneerde gevulde ravioli was nog veel te hard, alsof deze nog veel langer gekookt had moeten worden, deze gevulde pasta had ook geen gelijkmatige zachtheid, met name aan de randen veel te hard, echt geen aanrader. De vulling onderscheide zich (ja, sorry) weinig van de buitenkant v.w.b. de smaak. Voorts worden er naar mijn smaak iets teveel schuim-/mousse- achtige items voorgeschoteld; enerzijds als amuse, anderzijds als garnering bij de gerechten. Moet je van houden, denk ik.
    Verder een lichtelijk gehaaste en zenuwachtig vorkomende bediening, ook bij binnenkomst. Wel vriendelijk overigens. Alleen jammer van een slorigheidje aan het eind van de rit, hoewel dit overal kan gebeuren: er stond een glas rode wijn op de nota, welke wij echter niet besteld hadden.
    Al met al vind ik het geheel, dus inclusief de gehele beleving, verhouding prijs/kwaliteit (heel belangrijk!) niet meer waard dan een 6,5. In 2005 eveneens gegeten bij de Hoge Heren; toen werkelijk prima, echt een 8+ waard. T.o.v. toen een terugval. Er kan echter meer uit te halen zijn.