1. Apeldoorns stel

Twee keer schieten, twee keer mis.

We hebben zojuist voor de tweede maal gegeten bij de Buren. Eerste keer was een tegenvaller: Ten eerste een rommelige, ronduit slechte, bediening waarbij drankbestellingen meermalen werden vergeten (maar wel op de rekening terugkwamen). Ten tweede moesten we veel te lang wachten op ons eten, maar desondanks was de kaart ten opzichte van de nabije concurrent wel gevarieerd genoeg om de Buren een tweede kans te geven.
    Minder dan een maand later ons tweede bezoek. Bij de lauwe ontvangst voelden we de bui al hangen. Niet veel later werden onze vermoedens bevestigd: Bediening was slecht, misschien wel slechter dan de eerste keer. Waar het de vorige keer nog erg druk was, kregen wij ditmaal ronduit de indruk dat het personeel met opzet instructies krijgt klanten te laten wachten zodat er niet teveel besteld wordt op onbeperkte basis. Om even concreet te zijn voor de lezers hier: Bij het onbeperkte assortiment mag je per beurt per persoon twee tapas bestellen. Het duurt MINIMAAL drie kwartier voordat je van hapje tot hapje bent. Toen we actief om bestellingen gingen vragen, werden we vervolgens langer dan een uur niet eens aangekeken door het personeel (terwijl ze wel gezellig lopen te doen met selecte groepjes), met als gevolg een verpeste sfeer en een droge keel. Leuk is dat!
    Wij gaan voortaan ons plezier elders zoeken.

6,3