Op dit adres zit nu: Eetcafé 190

1. De beoordeling zegt al veel over mijn impressie van Roefus.

Het eten is matig tot slecht te noemen. Het begint al met het voorgerecht: de tomatensoep. Ik weet niet zeker of de kok het zoutbusje in de soeppan heeft laten vallen, maar het zou de smaak van de soep rechtvaardigen. Het is dat de soep stukjes tomaat bevatte en de kleur rood was, want anders had ik niet geraden dat het tomatensoep was. Ook voor het hoofdgerecht hadden we niet naar Roefus gehoeven. Zelf had ik kipsaté, waar op zichzelf weinig over valt op te merken. Alleen spijtig dat het zo weinig is. Zowel de hoeveelheid friet als de hoeveelheid kipsaté viel vies tegen.
    Over het nagerecht valt weinig negatiefs te zeggen. Alleen is de toon door de vorige gerechten al gezet, waardoor het nagerecht niets meer aan mijn mening verandert.

De service is eigenlijk diep triest. Ik kan mij niet bedenken wanneer ik voor het laatst 3,5 uur in een restaurant heb gezeten om van 3 gerechten te mogen 'genieten'. Het duurde al 45 minuten voor de soep er was en vervolgens duurde het minstens even lang tot het hoofdgerecht op tafel kwam. Ook de bombarie omtrent het afrekenen, doet niet veel goeds aan de beoordeling.

Het hoogste cijfer is de 5 voor de sfeer. Die sfeer reken ik niet eens aan Roefus toe, maar voornamelijk aan mijn gezelschap. Zij maakten het etentje toch gezellig, ondanks alles wat mis liep.

Al om al, eerste en laatste keer bij Roefus!

2,2