1. Vandaag bij de Carillon wezen lunchen met m'n vriend. Een koffie, een cappuccino, een tosti ham/kaas en een broodje gerookte Noorse zalm besteld. Cappuccino was eigenlijk het enige dat niet tegenviel. Koffie was niet echt je van het; gewone filterkoffie uit een koffiepot, daarvoor ga je niet van huis eten, toch? De tosti werd een beetje kaal geserveerd met slechts een kwakje rauwkostsalade en geen ketchup of curry, wat er volgens ons (echte tosti-eters) toch echt bij hoort.

Het broodje zalm was echter het meest grootste fiasco van de lunch. De vraagtekens ontstonden al bij het bestellen van het broodje, de serveerster vroeg of ik daar whiskeycocktailsaus bij wilde, er zou anders namelijk geen saus of dressing op het broodje zitten. Toen het broodje geserveerd werd, bleek meteen dat het tegenviel, het was een doodgewoon zacht bolletje met wat boter, plakjes zalm en daarnaast een kuipje met de cocktail saus. Voor één euro meer heb je bij bijvoorbeeld La Place, of Bakker Bart een heerlijk knapperig ciabattabroodje met een lekkere dressing of roomkaas en sla.

Daarnaast was de aankleding van de Lunch Corner ook niet echt van deze tijd, en werd het bestek gepresenteerd in een verfrommeld wit servetje. Verder was de lunchkaart wat betreft broodjes ook niet erg uitgebreid, en was het merendeel van de opties nogal ongezond en saai.

2,5