1. Carel 961 punten

Omdat wij op culinair gebied zoveel mogelijk proberen, leek het een goede vriend leuk ons voor een verrassingsdiner naar de Lindenhof te sturen. We wisten niet wat we kregen, alleen de drank mochten we uitkiezen en betalen.

De amuses werden, vrij kort nadat wij plaats namen, in sneltreinvaart geserveerd. Het bleek achteraf één van de twee hoogtepunten te zijn van de avond. Heerlijk afwisselend en verfijnd van smaak. De twee voorgerechten leken op elkaar. Twee maal een stukje vis met een andere smaak. Weinig verheffend, eigenlijk een beetje tegenvallend, wanneer je je verheugt in een 2** restaurant te eten. Het hoofdgerecht was ook niet spectaculair. Een stukje sucade met twee boontjes kon ons niet bekoren. Het tweede hoogtepunt vormde echter wel het nagerecht. Perfect en uitstekend van smaak.

Aangezien we van ver kwamen en weer terug moesten rijden, namen we geen fles wijn, doch we vroegen om een keuze uit de open wijnen voor bij het hoofdgerecht. Zonder iets te vragen schonk de dame, die wij als sommelier beschouwden, een wijn (2010) in. Eerst nadat ik aangaf zelf te willen kiezen, werd me toegestaan de wijn eerst te proeven. Op mijn verzoek een wat krachtiger wijn te mogen proeven, kwam zij met een (jonge) wijn uit 2009 aan. We hebben het maar zo gelaten, ze was wellicht net afgestudeerd.

De bediening is op zich keurig (en sommigen heel vriendelijk), doch zeer onrustig. Men loopt door de zaak alsof er een hardloopwedstrijd is en regelmatig hoor je personeelsleden "sorry" tegen elkaar zeggen, omdat men elkaar in de weg loopt. Ook werd tijdens het nuttigen van de amuses regelmatig schaaltjes weggehaald, terwijl we nog niet klaar waren. Het bestelde water werd in het begin als een waterval in onze glazen geschonken, om de fles maar zo snel mogelijk leeg te maken, zodat er nog één besteld werd. Het is irritant als je glas in 10 minuten tijd tot 3 keer wordt bijgevuld door de bediening. Wellicht dat de leiding daar iets aan kan doen.

Was leuk om mee te maken, doch er zijn (niet sterren) restaurants die in onze ogen op het zelfde niveau koken of zelfs beter.

6,7