1. Beste lezers,
    normaliter reageren wij niet op de recensies van onze gasten, ongeacht of ze positief of negatief zijn. Eenieder is vrij zijn/haar beleving te delen met anderen, daarom is het ook een open forum. Het wordt anders wanneer feitelijke onjuistheden worden geschreven. Ik zie het daarom als mijn plicht naar mijn gasten, mijn personeel en naar mezelf om te reageren op de recensie van mevrouw Samantha.

Geachte mevrouw Samantha,

Wij betreuren het ten zeerste dat u ontevreden bent geweest over ons. Echter, wil ik wel een paar dingen rechtzetten.

Enkele minuten nadat de schotel is gebracht heeft de serveerster gevraagd of het smaakt. Uw tafelgenoot gaf aan het lekker te vinden. U heeft toen aangegeven dat u het niet lekker vind. De serveerster heeft netjes – tot 2 keer toe – aangeboden om een ander gerecht uit te kiezen. Ons beleid is daar heel open en makkelijk in; als een gast aangeeft – na geproefd te hebben – dat hij/zij het niet lekker vindt (ook al is het gerecht goed bereid!), wordt kosteloos een ander gerecht gemaakt.

U gaf aan dat de kip niet gaar was; rosé van binnen. Dan is het vreemd dat juist de kip-spies geheel is opgegeten en de rundvlees is blijven staan! En bij controle van het restant bleek de rundvlees goed gebakken, namelijk mals, zacht en inderdaad mooi rosé van binnen. Tevens gaf u aan dat de lamsovenschotel geen lamsvlees zou bevatten. Ik kan u verzekeren dat wij geen andere producten gebruiken dan wat op de kaart staat. Ik zie het nut daar ook niet van in. Ik weet dan ook niet goed hoe ik deze bewering moet waarderen, als u het verschil tussen kip (gevogelte) en rund (vlees) niet heeft gezien.

Nogmaals, ik vind de hele gang van zaken - evenals met het schrijven van zo’n recensie - erg betreurenswaardig en eigenlijk gewoonweg onterecht. Ook al zouden uw opmerkingen terecht zijn, waar ik voldoende over heb gezegd, dan nog slaat u ons voorstel kosteloos een ander gerecht te kiezen gewoonweg af en ontneemt daarmee het restaurant de mogelijkheid een - voor u wél - lekker gerecht te maken. Ik neem aan dat u ook begrijpt dat deze houding een beetje onterecht is tegenover ons.

Met vriendelijke groet,
    Restaurant CC