1. Helaas een slechte ervaring, ik was voor mijn 50ste verjaardag opzoek naar een gezellig eetcafé in Leusden, dus was ik benieuwd naar "De Buurman". Het begin was goed ik werd vriendelijk verwelkomt. Vervolgens bestelden ik en mijn gast koffie, netjes op een dienblad met likeur maar wordt dan verkeerd voorgezet. Oke denk je, nog jammer. Zo lijkt een serveerster wel een bedienster. Neerzetten en wegwezen. Bij het bestellen van jus d'orange kwam deze in een sapglas op een voet, netjes niets op aan te merken. Dacht zelfs dat het vers was. Bij het tweede bestelde glas kwam dat in een limonade glaasje en dat kwam echt uit een pak of concentraat. Bij het bestellen van de tosti hawai waar ik zo'n zin in had kreeg ik alleen een tosti kaas. bij het navragen zei de bedienster u bestelde toch "kaas'?? Ze wilde wel een andere laten maken maar ik moest echt wat eten want ik voelde mijn suikerspiegel dalen. De tosti is smakeloos. Bij navraag welke kaas zij gebruikte vertelde de ene bedienster "jonge kaas"en de volgende waar ik bij het afrekenen mijn beklag deed dat het "jong belegen kaas" is. Gezien de smakeloosheid was het echt jonge kaas, deze is ook goedkoper dan belegen, dus meer winst. Ofwel de bediensters weten niets van warenkennis. Helaas ging de tweede bedienster met mij in discussie waarom dit verkeerd is gegaan en ik em niet had op moeten eten en ook nog eens over de smaak. Dit had zij beter niet kunnen doen en is zeer onprofessioneel. Ik als horecatijger voelde mijn handen jeuken om eens de zaak goed onderhanden te nemen. Dat Rob de Geus is geweest en een pluim heeft weggegeven zal terecht zijn, maar dat zegt niets over de prijs/kwaliteitsverhouding en kennis en gastvrijheid van het personeel. De Buurman kan meer omzet genereren door zaken anders aan te pakken en bediening omzetten naar werkelijk geïntereseerde vakmensen of breng ze dat in iedergeval goed bij. Mijn indruk is een korte termijn visie, ongeïnteresseerd personeel. Wilde de volgende dag met een zakenrelatie komen lunchen maar durfde niet meer en heel jammer, want ik wilde dicht bij huis met 35 personen komen dineren. Als ik dat omreken mist men de omzet van gemiddeld 25,55 Euro p/p ex dranken is toch rond 1.150,00 euro misgelopen omzet. Kan beter met de juiste aanpak, mijn handen jeuken en doe het zelfs voor niets, zonde van zo'n zaak, goede lokatie, gezellig ingericht.