1. Bas 862 punten

Wij zijn hier op een maandag gaan eten en kwam als eerste het restaurant binnen. Die middag via de website gereserveerd maar dat was nog niet op de geprinte lijst terecht gekomen. Ik vind het een geweldig systeem als je online kunt reserveren, maar zorg dat de andere kant dan ook real-time bijgewerkt wordt.

De aankleding van het restaurant is goed. Alleen de entree is een beetje ongelukkig aangezien het portaal gedeeld word met een kledingwinkel of iets dergelijks en het restaurant net even om het hoekje zit in het portaal. Groep oudere mensen welke kwamen eten en waarvan enkele slecht ter been waren moesten allemaal via een trap naar boven en een toilet is alleen beneden. Ik weet natuurlijk niet hoe dat afgestemd is met de betreffende groep maar dat was niet erg handig geregeld.

We waren wat aan de vroege kant en zaten lange tijd als enige in het restaurant. Dat betekende dus ook dat de dame achter de bar alle tijd voor ons had die ze voornamelijk vulde met ons veel aanstaren en direct nadat we een glas leeg hadden van achter de bar roepen of we nog een nieuw drankje wilden. Er werd ons verder niet echt aandacht gegeven door even een praatje te maken of iets dergelijks. Beetje jammer.

Het eten is niet zo heel bijzonder. De saté als voorgerecht vond ik wat smakeloos. Het hoofdgerecht was redelijk goed, niet speciaals. Bij het serveren van het hoofdgerecht had de bediening al een bakje mayonaise op haar dienblad staan en nadat alles op tafel gezet was kregen we de vraag of we wellicht ook mayonaise wilden kopen. Beetje vreemde gang van zaken als je er al mee in je hand staat. Nagerecht was hetzelfde verhaal. Best lekker, niets bijzonders.

Bij het de rekening een kastje waar een enquête over het restaurant ingevuld mocht worden. Natuurlijk makkelijk voor de eigenaar, maar wel de meest onpersoonlijke manier van een mening vragen aller tijden. Een simpele persoonlijk gestelde vraag als "was alles naar wens" doet het bij mij toch wat beter.

Humphrey's is een restaurant waar je redelijk goedkoop wat kunt eten. Toch als ik naar de prijs/kwaliteit kijk zijn er meer dan genoeg andere etablissementen die je meer kunnen bieden voor hetzelfde geld via een keuzemenu. Dit concept heeft op mij in ieder geval geen indruk achter gelaten.