Op dit adres zit nu: Tutto Bello

1. SED die al enkele keren een goede indruk op ons heeft achter gelaten tijdens Tilburg culinair en die opgenomen is in de lekker top 500 stond al even op de verlanglijst. Via Sweetdeal zijn we in het bezit gekomen van een tweetal vouchers voor een drie gangen keuze menu. Na aankoop bleek dat het niet ging om het restaurant, maar om de brasserie, oeps. Na een E-mail naar het restaurant bleek dat upgraden helaas niet mogelijk was, wel werd aangegeven dat de gerechten kwalitatief overeen komen met die in het restaurant. Onze verwachtingen zijn hierdoor wel naar beneden bijgesteld.

Geboekt voor een lunch op vrijdag wat geen probleem was (brasserie is op dit tijdstip gesloten). Het restaurant heeft een royale eigen parkeerplaats. Bij binnenkomst loop je meteen richting de open keuken waar een tweetal koks druk in de weer zijn. We kregen een tafel aan het raam in het restaurant gedeelte aan de voorzijde, wat we wel konden waarderen. Het raam bied uitzicht op de doorgaande weg. Het is een lang gerekte ruimte die strak is ingericht. Aan een lange zijde ramen met gele velours gordijnen, grijs tint op de muren, donkere vloerbedekking en een bruin houten plafond. De andere lange zijde heeft deels een bar. De tafels zijn keurig gedekt met linnen, tafelzilver en een grijs onderlaken. De stoelen zijn met bruin leder bekleed en zitten prima. Decoratie bestaat uit enkele grote bloempotten en aan de korte zijden een flink schilderij.

Als aperitief een witte wijn, er is keuze uit twee, we gaan voor de Sauvignon met Verdejo uit Spanje, een aardige en licht fruitige wijn. Op tafel staat een schaaltje met olijven als amuse tijdens het selecteren van de gerechten. Brood dient apart besteld te worden en dat slaan we over.

Er is een ruime sortering van wijnen per glas te bestellen en hier wil ik wel gebruik van maken. Deze worden gekozen van de restaurant kaart waar bij ieder gerecht een aanbevolen wijn staat.

Al vrij snel na het bestellen komen de voorgerechten en de geselecteerde wijn die in een mooi groot glas wordt geschonken. Een mooie houtgerijpte “The Heggies” een Chardonnay 2008 van het Yalumba Estate. Mooi rijk aroma met tonen van geroosterde amandelen, erg smaakvol en het toppertje van de middag.
    Uit de keuken een streep huisgemaakte ketchup met hierop vier gefrituurde “reuze” garnalen, drie rolletjes komkommer gevuld met room en erop een cresse. De garnalen hebben een mooie krokante korst. De ketchup is mild en niet te zoet of te zuur, lekker. De cressjes geven een smaakvol accent aan de komkommerrolletjes. De wijn combineert prima bij de garnalen en geeft het gerecht een positieve boost.

Partner heeft gekozen voor kalfsrosbief met mayonaise van makreel, rucola, schaafsel van oude kaas en geroosterde pijnboompitjes. Ze was tevreden met het gebodene en ze was zelfs enthousiast over de mayonaise van makreel die aan het gerecht een mooie toets gaf.

De tweede begeleider was een rode “De Toren Z” 2006 uit Stellenbosch, een krachtige rode gemaakt van een blend van vijf druiven, rijk en complex en mooi gerijpt.
    Op het bord een flink stuk getrancheerd hertenfilet op een bedje van schorseneren met ernaast mousseline van pastinaak en een jus van rode wijn. Het vlees was voor mij een tikkeltje te lang gegaard maar de smaak was prima, een diepe smaak die uitstekend met de wijn samensmelt. Van de mousseline had ik wel wat meer gelust, erg lekker.

Partner kreeg een mooi stuk op de huid gebakken Hollandse snoekbaars met twee quenelles zacht gegaarde zuurkool, krokant gebakken aardappel balletjes en een takjes dille. Dit gerecht was naar wens.

Van de dessertkaart wilde ik nog wel een wijn kiezen. Het werd een bekende, een late oogst Sauvignon Blanc 2010 van het huis Errazuriz uit Chili, een fruitige niet te zoete wijn.
    Uit de keuken een bombe van mango met een quenelle butterscotch roomijs en wat crème suisse. De bombe van mango was prima op smaak, lekker fruitig en dit combineerde goed met de wijn. Het ijs en crème waren voor de wijn net wat te zoet.

Partner was wederom tevreden met haar dessert. Een glas, gevuld met bitterkoekjesmousse met sinaasappelcompote en fudgesaus.

We sluiten af met een espresso waarbij nog een drietal friandises geserveerd werden. Het bakje met ijs van gin-tonic was niet zo mijn ding, de chocolade lolly en het mousseje met mango waren lekker.
    Er was slechts een dame in de bediening die haar zaakjes prima onder controle had. Van begin tot eind liep het gesmeerd. Fijn dat we met de wijnen volop keuze hadden, en dat we in het restaurant mochten plaats nemen.

Prijs kwaliteit is prima, het eten slechts 14,- pp., huiswijn 4,50, begeleiders tussen 7,25 en 9,25 en de espresso 4,50. De begeleiders waren met deze aanbieding dus wat duurder dan het eten maar ze zijn het geld waard. Alles bij elkaar was de beleving boven verwachting.