in Oosterhout

Eten is een beleving en niet alleen een basisbehoefte

1. Wij hadden iets te vieren en waren met z'n vieren. De keuze van het restaurant lag voor de hand. Het was niet de eerste keer dat wij bij Zout en Citroen een tafel hebben gereserveerd.Het was een rustige woensdagavond.Wij kozen om goed uit te pakken voor een vijf gangen verrassingsmenu,zonder een speciaal wijnarrangement.Het werd een verrassing.De wijn van het huis was ook heel goed.Het werd een feestelijk gebeuren.Heerlijke gerechten als kunstwerkjes opgediend.
    Je weet niet waar je dan aan moet beginnen want het is "zonde"om er mes en vork in te zetten. Eerst wel even een foto gemaakt van het "stil leven" op je bord. Het oog wil ook wat en de gerechten ogen dat met veel zorg en creativiteit is samengesteld. De smaak is een speciale ervaring van genot. Daarom is het eten bij Patricia en Bram een feestje. Ik heb geen "verstand" van wijn en eten maar er wel heel veel gevoel voor. Wat ook zo lekker is dat is het knapperige brood, misschien een bijkomstigheid, maar ook zeer aanbevolen. Wij hadden zo veel elkaar te vertellen, dat ik (gelukkig) weinig gehoord heb van de achtergrondmuziek, dan enkele scherpe jazz klanken. Andere achtergrondmuziek is misschien wel aan te bevelen. Overigens een persoonlijke smaak. Een advies voor de meeste restaurants. Zout en Citroen zeer aanbevolen en is de eerste keuze. Je voelt je ook erg welkom door de sfeer van gastvrijheid. Je zit ook ruim.
    Wij komen graag weer terug. Frans Peterse en Marianne