Op dit adres zit nu: Grand Café Twist

1. Na meerdere keren te zijn teleurgesteld in het verleden, waarbij met name de bediening ernstig tekort schoot, zijn we na anderhalf jaar toch maar weer eens gaan eten in dit fraai gelegen restaurant aan het Markermeer.
    Direct bij binnenkomst merkten we al, dat er veel verbeterd was. We werden vriendelijk onthaald en zaten na 5 minuten al met een heerlijk glas wijn en een spannende menukaart voor ons, terwijl het restaurant vrijwel “uitverkocht” was.
    Onze conclusie aan het einde van dit heerlijk avondje: als je voor een groot stuk vlees of vis komt met een schaal patat met mayonaise en bijbehorende groenten, moet je vooral niet bij het Dijkhuysje gaan eten.
    Wil je echter culinair en visueel verrast worden, dan ben je hier zeker aan het goede adres. Elk gang van ons vier gangen verrassingsmenu was een uitzonderlijke smaakbeleving en telkens weer een kunstwerk. Ook de bediening was zeer vriendelijk en kundig met een goede uitleg bij elk gerecht en bijpassende wijn.
    Twee kleine minpuntjes: het brood leek niet meer supervers en de portkeuze bij de overigens heerlijke kaas, bleef beperkt tot een eenvoudige Ruby. Dit laatste werd echter goed opgelost, door als alternatief een werkelijk zalige zoete sherry voor te stellen. De karamelparel bij de uitstekende koffie, opgediend in een aluminium oesterschelp, was een waardige afsluiting van deze fantastische culinaire avond.
    Complimenten aan Nicky en Michèle, die Lelystad met dit restaurant culinair op de kaart hebben gezet. We wachten zeker geen anderhalf jaar meer om terug te keren………..:-)