1. Via vakantieveilingen.nl weer eens een Japanse parade voor, nu voor 4 personen gekocht.
    We waren hier al eens eerder met z’n tweeën geweest en dat was zo goed bevallen dat we onze jongste zoon (de Bob) en zijn Yente hadden uitgenodigd om dit ook eens mee te maken.Wat hebben we weer met z’n allen lekker gegeten.
    Het is een monumentale villa en inderdaad het interieur is wat gedateerd maar dat kan niet anders want bij zulk een pand mag je niet zomaar wanden etcetera vernieuwen, dus niks mis mee. De vorige keer was in de zomer en hadden we mazzel met het weer en dan is het buiten ook genieten bij zo’n mooi pand.
    De Japanse parade:
    Sashimi 3 stuks (tonijn, zalm en cocquille), sushi ongeveer 7 a 8 soorten (van elk 3 p.p.) , waaronder tonijn , zalm, met binnen in onder ander komkommer, zalm etc.en skewers 3 stuks (zwaardvis, garnaal en yakitori).. Heerlijke vissmaken , hartstikke vers van smaak, geen geur van dit ligt er al een tijd. Prima, ook de skewers waren goddelijk lekker.
    Natuurlijk gebruik je dan ook een lekkere sojasaus, in dit geval kikkomansaus en heel voorzichtig wat wasabi, deze is natuurlijk heerlijk scherp maar eenmaal doorgeslikt is het ook weer weg.

De prijzen voor de drankjes in een stadsrestaurant kunnen er mee door (frisdrank € 2,20) maar met zo'n lekker eten en uiterst vriendelijk personeel ben je een kniesoor als je daar op let. Mijn vrouw en ik gingen voor een witte wijn, een mooie wijnkaart met voldoende variatie waar mijn oog meteen viel op de Verdejo. Deze hadden we vorige week nog geproefd bij de Spaanse wijnproeverij dus was dit het moment om een 2e oordeel te vellen en weer was ie lekker. Hij komt dus uit het wijngebied Rueda, een nog jonge wijn ( 2010) van 12,5%. Prima frisse zuren met een geur van citrus. Een redelijk lange nadronk en een goede keus bij de sushi.
    Als nagerecht namen we met z’n drieën ieder een dame blanche. Aan een dame blanche kun je niet veel fout doen maar hier alleen maar lof : vanille ijs met verse slagroom, witte stukjes chocolade een stroopwafeltje en warme pure stevige chocolade apart in een schaaltje. Onze zoon ging voor een chocoladebom, heerlijke bruine mousse met een krokant laagje.
    Het zat er gezellig vol, niet tekort op elkaar en het personeel was vriendelijk en plezierig in de omgang aanwezig. We gaan volgend jaar gewoon weer.

Vorige recensies van Ben

• Ben

Via vakantieveilingen.nl een Japanse parade voor 2 personen gekocht.

Gewoon heel lekker gegeten.

Sashimi 3 stuks (tonijn, zalm en cocquille), sushi ongeveer 7 a 8 soorten (van elk 3 p.p.) en skewers 3 stuks (zwaardvis, garnaal en yakitori). Alles zag er vers bereid uit.
    Je kunt er makkelijk met de auto in de buurt parkeren en mocht je met de fiets komen kun je gewoon bij de villa parkeren.

De prijzen voor de drankjes in een stadsrestaurantl kunnen er net mee door (frisdrank € 2,20) maar met zo'n lekker eten en uiterst vriendelijk personeel ben je een kniesoor als je daar op let.

Als nagerecht nam de een 'n thee met zoetigheden (prima) (€ 4,50) en de ander een dame blanche. Aan een dame blanche kun je niet veel fout doen maar hier alleen maar lof : vanille ijs met verse slagroom, witte stukjes chocolade, warme pure stevige chocolade apart in een schaaltje, op het ijs een aardbei, een paar donkere druifjes e.d maakte het af en dat voor € 5,50.

Daarnaast hadden we geluk dat het mooi weer was dus zaten alle mensen onder de kastanjebomen her en der in de tuin.

Hartstikke gezellig.

Dit doen we nog eens vaker.