Op dit adres zit nu: Grand Café Twist

1. Na een teleurstellende ervaring een aantal jaar geleden, toch maar weer eens bij het Dijkhuisje gegeten. Wat is hier gebeurd?!? We werden direct bij de deur ontvangen door een vriendelijke gastvrouw die ons welkom heette. Al bij het huisaperitief (een frisse cava) werd ons al duidelijk dat het hier helemaal veranderd is. Wij durfden het aan om voor het het 5 gangen menu te gaan, en dat hebben we geweten! Nadat we al konden genieten van twee amuses en warm brood met olie en boter, wordt de toon direct gezet met een gerechtje van tonijn met sesam en een soort spaghetti van soja, heerlijk. Daarna volgde polderhoen van de barbecue met mais en rode biet, zo mogelijk nog beter. Daarna volgden kabeljauw en het hoofdgerecht van fazant. Tot besluit een dessert van vijgen met ijs van steranijs en een mousse van karnemelk. We vielen deze avond van de ene verbazing in de andere, in een woord geweldig. Alle gerechten zijn plaatjes om te zien en de smaakcombinaties zijn perfect in balans. Bij het diner werden bijpassende wijnen geschonken en op een leuke en kundige manier toegelicht. De bediening was jong maar ervaren en deskundig. Bij de koffie kregen we een plateau met daarop zilveren oesterschelpen met in iedere schelp een parel. Deze parel was van chocolade met daarin een frisse vulling van tropisch fruit, een absolute 10 voor deze creatieve presentatie. Geheel onverwacht hebben we een geweldige avond beleefd. Onze conclusie is dat Lelystad met het Dijkhuisje eindelijk een toprestaurant heeft binnengehaald.
    Het enige minpuntje is dat het jammer genoeg nog wat rustig was, maar dat zal denk ik snel gaan veranderen.