1. Na een fantatische dag uit, wou ik graag met mijn vriendin gezellig uit eten. De verschillende menu's bij dalzicht spraken ons erg aan en we hadden zin om ons eens flink te laten verwennen. De eerste sfeerimpressie was wat teleurstellend maar dat staat natuurlijk los van de kwaliteit van het eten. Helaas was dit WEL het geval! Het voorgerecht dachten we op safe te spelen door 'gewoon' een rundercarpaccio met rucola, pesto en parmezaanse kaas te kiezen. FAIL! De rundercarpaccio kwam linea recta uit de vrieskist waardoor het water nog heerlijk op het bord lag; de kok wist blijkbaar niet helemaal het verschil tussen rucola sla en ijsberg sla, en ditzelfde met parmezaanse kaas en oude goudse kaas! Daarna het hoofdgerecht. Een vooruitgang in verhouding met het voorgerecht maar toch niet helemaal naar onze verwachting. "Krachtige cognacsaus" bij de varkenshaas was te vergelijken met een slappe tomatensoep. En de garnituurtjes konden net zo goed bij de vorige gasten van tafel worden geplukt want de versheid was ver te zoeken. Het nagerecht maar weer op safe gespeeld door een creme brulee te kiezen maar dan gelieve wel zonder stukken suiker die op mijn lepel blijven plakken.

Hoogtepunt van dit feestelijke avondmaal was naast mijn vriendin, het overheerlijke hertog jannetje die perfect gekoeld uit het flesje het eten weg kon spoelen.

Op de service was in principe niets aan te merken maar voegde ook niets toe aan de avond.

Hier zou Herman den Blijker nog een flinke klus aan hebben! Succes!

1,7