Op dit adres zit nu: Ristorante Portofino

1. Michiel en Vera

De naam doet wellicht vermoeden dat het hier gaat om een charmante Parijse bistro. Helaas gaat het in werkelijkheid om een eetzaal die meer zou passen in een bejaardentehuis. De aanbiedingen buiten op het bord, verschillende driegangendiners voor 19,95, zijn binnen nergens op de kaart terug te vinden. Daarvoor in de plaats wel voorgerechten in deze prijsklasse. De soep vooraf leek wel uit blik, maar dan ook nog aangelengd met water en per persoon precies twee kant-en-klare gehaktballetjes. Daarna verwachtten wij de tongscharfilet met witte wijnsaus, maar kregen in plaats daarvan de kabeljauw met mosterdsaus (wat hoort bij een van de andere driegangenkeuzemenu's). Na een vrij norse reactie, kregen we een nieuw hoofdgerecht, wat duidelijk dezelfde vis betrof. De vis was ontdaan van zijn saus en opnieuw in de pan gegooid. Daarna voorzien van de juiste saus. Dit resulteerde in een overgare vis. De vriendelijkheid van de bediening was hierna ver te zoeken.

2,7