1. Afgelopen zondagavond gegeten bij Alexandros. We hebben ruime ervaring met de Griekse keuken, maar waren daar nog nooit geweest. Zaterdag al gereserveerd voor 4 personen. Bewust geen vakantieveilingbonnen willen scoren, maar gewoon a la carte. Bij binnenkomst, precies volgens afspraak, moesten de tafeltjes nog in orde worden gemaakt. Volgens de kaart kun je je menu ook naar keuze samenstellen. Bij de "vismix" wilden wij dat ook, maar moest eerst worden gevraagd in de keuken. Het bleek wel te kunnen, maar dat kost dan € 2 extra. Dat is geen probleem, maar wordt niet vermeld op de kaart. Onze ervaring daar is dat de keuken niet uitzonderlijk goed is; de giros was vet en de souvlaki droog en de ossenhaas niet bijzonder en lamskoteletjes droog en zonder verdere kruiden geserveerd.
    Bij afrekenen bleek dat men niet wist hoe de meerprijs van de gewijzigde visschotel moets worden aangeslagen op de kassa, dus had men gekozen voor extra portie friet: € 3, en dan de nieuwe kok de schuld geven.
    Kortom het eten is niet slecht, maar dit kan, net als de service, veel beter.
    Een aanrader is het niet, maar bij gebrek aan concurrentie in de buurt beter dan niets. Wij prijzen ons gelukkig in de randstad veel meer en ook betere Griekse restaurants te hebben. Daar hoeven de klanten ook niet steeds "lang zal ze leven" te zingen voor andere klanten die niet jarig blijken te zijn....

5,5