1. Erwin 11438 punten

Gisteren in Oostkapelle neergestreken. Vooraf een tafeltje gereserveerd bij Anno nu. Gelukkig maar want het was aardig druk. Het is tevens een hotel dus ook hotelgasten behoorden tot de eters.
    Na binnenkomst werd de drank snel opgenomen en snel geserveerd. Het duurde vervolgens ca 30 minuten voordat we het beloofde stokbrood met kruidenboter kregen. Dat lijkt niet zo lang maar als je trek hebt en je ziet al het eten aan je tafeltje voorbij gaan.... Toen het werd uitgeserveerd kwam het tegelijk met het voorgerecht.
    Dit was meteen ook het enige puntje van commentaar op de verder prima avond.
    Het voorgerecht was een taartje van gerookte zalm en Hollandse garnalen met pestodressing. Nu ben ik geen echte liefhebber van garnalen maar hier heb ik er toch lekker van gegeten. De pestodressing paste hier prima bij. Een verrassende combinatie en bovenal erg lekker.
    Het hoofdgerecht bestond uit ossenhaaspuntjes met stroganoffsaus. Als garnituur hadden we sperzieboontjes met katenspek, koolrabi en aardappelpuree. Apart geserveerd kregen we gebakken aardappeltjes en verse salade.
    Prima gerecht. De stroganoff was lekker en niet te dun. De ossenhaaspuntjes waren goed, sommige waren perfect rood gebakken, een enkele was iets te ver. De garnituur met koolrabi was bijzonder maar wel smakelijk, sperziebonen met katenspek lekker!
    We hadden voldoende maar alles was leeggegeten. Er werd niet gevraagd of alles voldoende was.
    Dat had waarschijnlijk een goede reden. Dat veronderstel ik toen we het nagerecht kregen.
    Dit was een bord met twee bollen ijs, slagroom en een "soep" van rood fruit. Een stevig nagerecht maar werkelijk super lekker. Het ijs was goed, geen ijskristallen en de "soep" van rood fruit licht zurig en erg lekker. De combinatie met de twee en de slagroom was een heerlijke afsluiting. We, mijn vrouw en ik, kunnen aardig eten en hier hadden wij onze buik goed gevuld.
    Afsluitend nog een koffie en espresso. Bij de espresso geen water. Wel is het kopje voorverwarmd dus echt lekker warme espresso. Dat is zeker niet overal zo.
    Koffie wordt geserveerd met een schaaltje met koekjes, koffiebootjes en een kersenbonbon.
    De prijzen zijn fatsoenlijk en zeker niet te duur.
    Een aanrader voor ieder die eens in Oostkapelle wilt gaan eten.