1. Van tevoren veel positieve verhalen over gehoord, dus uit nieuwsgierigheid ook maar eens gegaan. Specktakel is een behoorlijk populair restaurant, dus het zit eigenlijk altijd vol. Vol betekent hier ook echt vol, want de drukte van het rumoer van al die mensen samen zorgt ervoor dat je tafelgenoot moeilijk te verstaan is.

Ook het personeel is constant druk bezig en dat zorgt ervoor dat de tijd die ze voor je nemen moeilijk te geloven is als oprecht. Iemand komt op flink tempo aanbenen, vertelt je dan rustig wat je gaat eten of drinken en loopt dan weer op stevig tempo weg. En er loopt nogal wat personeel rond, dus in combinatie met de vele aankomende en vertrekkende andere gasten is het echt behoorlijk druk.

Het eten is in orde. De voorgerechten die we hadden waren lekker. Niet van sterrenniveau, maar voor dit geld zeker goed. Het hoofdgerecht was wel erg ruim opgevuld met aardappelpuree, wat zeker niet nodig was. Ook het nagerecht was prima. De geschonken wijnen passen goed bij de gerechten.

Maar toch. Uit eten gaan is voor mij een avond rustig zitten en lekker eten en drinken. Dat rustig zitten is er gezien de drukte echt niet bij. Dat is doodzonde.