Op dit adres zit nu: Aroma

1. We kennen de Leest van twee vorige bezoeken toen het restaurant nog geen sterren had. Nu waren wij er tijdens de restaurantweek. Een zeer ongeïnteresseerde, zelfs botte bediening en de smaak van de gerechten viel erg tegen. Na de amuses werd er zalm in diverse bewerkingen geserveerd, maar een bepaald kruid overheerste enorm. Het leek in de verte op kummel, maar bij navraag bleek het een Marokkaans kruidenmengsel uit een toko te zijn. Ik dacht dat meesterchefs hun eigen (geheime!) mengsels maakten. Ik heb dit vreselijke kruid nog uren geproefd. Het vleesgerecht was kip. In een 2 sterren restaurant verwacht ik eerder fazant, duif, patrijs e.d. De kip en gevulde cannelloni waren bremzout. Het nagerecht maakte weer iets goed. De huiswijn (chardonnay uit de Languedoc) werd zuinig ingeschonken, was duur en leek wel aangelengd met water. Leuk om tijdens de restaurantweek kennis te maken met toprestaurants, maar in de Leest komen wij absoluut nooit meer terug.

2,6