Op dit adres zit nu: L!VE

1. De Compagnie is een uitgaansgelegenheid die ook in de vooravond mee wil doen als hip restaurant. Dat diploma hebben ze alleen nog niet op zak..

De menukaart? Weinig fantasie of mogelijkheden: biefstuk, curry met kip, een burger en tournedos (a 22 euro) en dat is het dan wel zo'n beetje. Oh ja, er zijn ook twee dagverse producten.

De praktijk:

Op de wijn wachten we (erg) lang. Om ons heen kijkend zien wij ook bij andere tafeltjes gedurende lange tijd eenzame lege glazen staan die snakken naar een drankje. Als de wijn bij ons toch arriveert -hoera!- krijgt de serveerster de kurk er niet goed uit. Hij verbrokkelt en is overduidelijk niet meer te redden. Er komt een andere onervaren ober bij die na 2 minuten prutsen aan de tafel belooft om een andere fles te halen. Vervolgens gaat hij echter nogmaals enkele minuten achter de bar staan rommelen om alsnog dezelfde fles in te schenken. Inclusief meer kurk dan wijn. Exit wijn. Dit was tevens helaas de laatste fles krijgen we medegedeeld, we nemen derhalve maar een geheel andere van de kaart.

Op de wijnkaart staan overigens prachtige beschrijvingen, maar blijken eigenlijk in alle haast van internet gecopy-paste teksten: "Aanrader bij lamsvlees of stoofschotel!" Alleen.. dat serveren ze niet bij de Compagnie.

We gaan voor sushi als voorgerecht en daarna biefstuk en de "catch of the day;" schelvis met carbonara. De sushi als voorgerecht is prima. Gelukkig. De hoop stijgt weer enigszins dat het toch wel goed gaat komen. Geduldig wachten we bijna 45 min op ons hoofdgerecht. De lege borden sushi wachten met ons mee.. tot bij het opdienen van het hoofdgerecht de ober erachter komt dat de tafel toch wel erg vol staat. Waar de schelvis, hoewel niet bijzonder, door de spekjes en roomsaus nog redelijk is, blijkt de biefstuk muf en oud en ontbeert de bijbehorende groente totaal aan smaak. We besluiten er wat van te zeggen, iets wat de ober overigens vriendelijk oppakt. We kunnen een ander gerecht nemen voor dezelfde prijs.

Dan maar de catch of the day. Die ging immers nog wel. Gaat geregeld worden, zo horen we. Na 15 minuten hebben de anderen alleen wel hun bord leeg, en is onze vervangende maaltijd nog niet gearriveerd. Wat blijkt wanneer onze ober ons schoorvoetend te woord staat? Op.

Van de regen in de drup. We krijgen aangeboden om de tournedos voor dezelfde prijs als de biefstuk te bestellen. Wederom 25 minuten wachten en onze tafelpartners beginnen al weer honger te krijgen..

De tournedos is lekker en vers, maar de zandkorrels die de champignons en salade overduidelijk vergezellen zijn dan weer jammer. Volgende keer toch iets beter wassen graag! We besluiten het voor gezien te houden en vragen de rekening.

Concluderend:

De obers kunnen prima een kroeg draaiende houden. Een restaurant runnen vraagt echter meer kwaliteiten, of een opleiding...

Wanneer je kijkt wat er daadwerkelijk wordt voorgeschoteld, houdt het eten geen gelijke tred met de "luxe lounge" inrichting. Dit voedsel kun je namelijk ook bij concurrenten krijgen. Maar dan voor de helft van het geld en met heel wat wat minder pretenties.