Op dit adres zit nu: Restaurant Qip

1. Via Groupon met mijn kinderen gebruncht bij Harlekijn. In een hoekje van het restaurant stond een tafel voor 6 personen gedekt, zoals besproken. Van tevoren werd uitgelegd dat we vanaf het buffet alles konden eten, dat de melk gratis was en dat de rest van de drankjes, zoals koffie sapjes en wijn bovenop het afgesproken bedrag moest worden betaald. Dit werd beloofd: Ga met 2, 4 of 10 personen onbeperkt brunchen voor respectievelijk €17, €32 of €75. Dit met een Groupon voucher, normaal worden er dubbele prijzen berekend. Doe maar luxe! Je hebt bij de onbeperkte brunch keuze uit: diverse harde en zachte broodjes, kazen, vleeswaren, vis- en vleessalades, cruesli en muesli, diverse crackers, beschuit, fruit, yoghurt, vla, diverse zoetwaren. Maar ook warme gerechten: roerei, gekookte eieren, kipragout, chipolata worstjes en warm vlees. Toe is er dan nog: appeltaart, kersenvlaai, vers fruitsalade en slagroom. Gekookte eitjes, vissalade kipragout, appeltaart, kersenvlaai, verse fruitsalade en slagroom hebben we niet gezien.

De witte wijn die wij bestelden was een cabernet sauvignon van een redelijke kwaliteit. Een glaasje jus d´orange kwam uit een pak en gaf niet dat verwengevoel van een heerlijk vers geperst glas sap. Lastig was dat je voor het buffet via een smalle stenen trap naar de kelder moest lopen, dit overigens in een prachtige middeleeuws uitziende ambiance. Het buffet werd niet tijdig voor de gasten aangevuld, dus het aangebodene dat er wel lag, zoals een croissantje, de scrambled eggs, het uitgebakken spek e.d. werden ondanks dat dit aan de bediening was aangegeven niet tijdig aangevuld. Op de scrambled eggs heeft mijn echtgenote een kwartier staan wachten.

Wij waren niet tevreden. Groupon is er oa voor om klanten te winnen voor de zaken die daar worden aangeboden. Geef dan iets meer dan dat je aanbiedt en niet beduidend minder. Een klant kan het niet alleen doen met ambiance. De rekening van een glaasje niet lekker sap was drie euro vijftig een glas wijn drie euro vijfennegentig. Wij komen pas terug als de negatieve zaken zijn verbeterd. We vonden het nu ruim onder het gemiddelde. Geef je klant een gevoel dat ze verwend worden. Wij hadden dat gevoel niet. Een glaasje bubbles, wat gerookte zalm en paling en waar maken wat je aanbiedt zou het voor ons prettiger maken. En dat kan zeker voor die prijs.