1. Op 21/8/2011 bezochten wij met onze kinderen De Moor in Bergen op Zoom. Om te beginnen: wat een smaakvol ingericht restaurant! We kregen er helemaal zin. We hebben plaatst genomen in de tuin, waar onze kinderen met de Pipowagen konden spelen.

Een aardige jonge man kwam ons bedienen, en het ging meteen mis. 1 rosebier, 1 spa blauw, cola light en fristi, dit hebben we drie keer moeten herhalen, waarvan de jonge man nog 1 maal terug kwam aan onze tafel wat onze zoon ook alweer wilde drinken. Afijn: de bestelling kwam: cola was zonder glas, en geen fristi maar een chocomel. Goed omgeruild en verder aan de kaart.

Wat me erg opviel waren de behoorlijk hoge prijzen voor de gerechten. Mijn salade was 11,50 (gegrilde tonijnfilet met salade) spareribs € 21,00.

Voor de kinderen was er maar keuze uit 4 standaard snackbar gerechten, wat heel jammer is voor een restaurant zoals deze. Wij bestelden kipnuggets met frietjes € 7,00, en een leeg bord voor onze jongste. (zodat hij van iedereen iets mee kon eten).

Redelijk snel kwam het eten aan onze tafel. En meteen viel de hoeveelheid op, kleine porties. Dit moest wel uitmuntend smaken, anders is de prijs echt uit zijn verband getrokken.

Helaas viel ook dat erg tegen: De tonijn uit mijn salade wat gortdroog doorgebakken terwijl ik had rosegebakken verwacht. Evenals mijn salade, waar de dressing miste, en er enkel tot de rand van een soepbord gevuld was. En behoorlijke tegenvaller!

Mijn man had spareribs, waar bij stond dat deze op de grill bereid waren. Helaas was dat echt nergens terug te vinden in de smaak. Het vlees was wel mals en melerig, verder weinig smaak en ook niet al te veel op het bord.

De kipnuggets waren door een medenkende kok al over de borden verdeeld, terwijl dat dit niet de bedoeling was. De kipnuggets waren droog en zonder veel smaak.

De friets en het bruine brood wat bij de gerechten geserveerd werd was overigens wel heerlijk!

Onder het eten kwam een serveerster gehaast langs en vroeg: "Smaakt het?" Voor we konden antwoorden was ze helaas alweer uit de tuin.

Voor mijn droge en magere tonijnsalade kregen we overigens wel een drankje van het huis aangeboden.

Helaas maar we gaan hier niet meer eten. Koffie drinken in dit mooie restaurant zullen we zeker nog een keertje doen.

Jammer, want Sven is toch heel bekend in de horeca, maar deze mooie tent is nog maar net geopend, dus wie weet.....

5,1