in Wommels

Jo sille it goed bij us hawwe !

1. Frans en Marijke Bleijenbergh van Hoëvell

Wij, mijn vrouw en ik, bezochten Wommels omdat we vroegere bewoners van het “Notarishuis” wilden traceren.

Zo kwamen we op ’t Noard terecht en vonden inderdaad het Notarishuis, gebouwd vóór 1870 tegenover restaurant “it Reade Hynder”.

Voor een kopje koffie met een broodje en dan weer verder, stapten we naar “het rode paard” en werden bij binnenkomst meteen getroffen door een welkom gevoel.

Het pand uit 1876 had, ondanks interne veranderingen, nog steeds de sfeer van het goede uit vervlogen jaren niet los gelaten.

Na het bekijken van de kleine kaart en de à la carte menu’s, waren we snel kopje koffie en broodje vergeten.

Om te beginnen werd het een goed getapt biertje en een jonge borrel geschonken in een juist glaasje, en niet in zo’n verschrikkelijk dik glazen bloemenvaasje met een oortje.

Van de à la carte genoten we van een perfecte haasbiefstuk met geb. Uien en champions, met daarbij verschillende bijgerechten.

Dit alles werd geserveerd door de eigenares Adriana, tevens uitstekende gastvrouw.

Ze voorzag ons ook van veel informatie over Wommels en omgeving.

Een betere ambassadrice kan Wommels zich niet wensen.

Het zal niet lang duren dat we in “it Reade Hynder” ons weer laten verwennen door Henk en Adriana.