1. Hier de afgelopen 2 dagen overnacht inclusief ontbijt aangezien we in deze omgeving wilden fietsen. We zouden hier 1 dag dineren en de andere dag een restaurant in Arcen zelf bezoeken. Doordat het de 2e dag 's avonds slecht weer werd gingen we niet 1 maar 2 avonden hier eten en dat is goed bevallen.

Het hotel restaurant ligt aan een doorgaande weg welke druk is met verkeer. In de omgevingen zijn prachtige fietsroutes te rijden vanuit dit hotel.

Vooraf werden wat lekkere broodjes geserveerd met tapas en kruidenboter.

In deze 2 dagen hebben we bij beide diners uit Nogales, Chili een wijn gedronken.

De 1e dag een Chardonnay reserve 2009 uit de Limari Vallei, 14%, een krachtige witte wijn met een goede houtsmaak en de bekende kenmerken van de chardonnay druif.

De eerste dag hadden we gekozen voor het dagelijks wisselende 3 gangen diner du chef. :

Mijn vrouw vond de broccolisoep heerlijk en als hoofdgerecht had ze een zeer malse eendenbout met smakelijke groenten en aardappel gratin.

Ikzelf had als voorgerecht een salade vis met een heerlijke citroen dressing. De salade bestond uit zalm, forel en makreel, welke alle drie heerlijk van smaak waren.

Als hoofdgerecht had ik een heerlijk botervis in bieslook saus met gegrilde aubergine en courgettes en een aardappel taartje en heerlijke aardappel gratin, lekker heet en een smakelijk krokant kaaslaagje.

Als nagerecht hadden we lekker vanille ijs met slagroom en verschillende bosvruchten.

De 2e dag namen we uit Nogales een merlot reserve uit de Valle central Chili uit 2010, 13,5%. Als jonge wijn smaakte deze als een rijke wijn met veel rood en zwart fruit.

Mijn vrouw ging voor het wisselende 3 gangen diner: nu een heerlijke uiensoep met als hoofdgerecht gerookte eendenborstfilet in een sinaasappelsaus en daarna een smakelijke tiramisu met cappucinoijs. Het smaakte allemaal prima.

Ikzelf ging nu voor gerechten van de kaart met als voorgerecht een heerlijke spinaziesoep met stukjes gerookte zalm, creme fraiche en croutons.

Als hoofdgerecht de grillschotel Rooland bestaande uit een biefstuk, varkenshaas en kipfilet. Jammer genoeg zat in de biefstuk een lange pees maar de kipfilet en varkenshaas waren heel lekker. Als bijgerechten frites, een lekkere gepofte aardappel met spekjes in knoflooksaus en een gewone aardappelsalade. Als nagerecht nog een aardbeien compote met een brusselse wafel en vanilleijs.

Een familiehotel welke in deze dagen druk bezocht werd en een restaurant wat bijna vol zat. De 2 dagen ontbijt waren prima, zeer uitgebreid en keurig verzorgd. Het personeel was vriendelijk en heel behulpzaam.