1. Vanavond gegeten met twee volwassenen en drie kinderen bij Pibia Doetinchem. We hadden een dag van te voren gereserveerd en kunnen plaats nemen in de serre achter het restaurant. Het valt ons op dat het interieur er aftands uitziet, de ruimte oogt smoezelig, de menukaarten plakken, tafels worden niet schoongemaakt bij nieuwe klanten. De bediening van het personeel is vriendelijk en correct. De zwarte olijven zijn sponzig, de groene ok. De pizza's hebben een prima bodem en zijn smaakvol, de salade wat kaal geserveerd op een bordje, de lasagne wordt gepresenteerd in een platte metalen schaal op een niet passend bord. De erg dunne saus loopt bijna van de schaal af door de schuine stand, dit gerecht houdt het midden tussen soep en saus. Dat doen ze in Italie beter!

Maar de situatie die mij doet besluiten deze recensie hier achter te laten is de volgende: bij het afrekenen maak ik de eigenaresse erop attent dat er vier consumpties teveel op de rekening staan. Ze reageert nogal verongelijkt. Ze heeft namelijk een bonnetje waarop staat dat de tafel waar wij zitten deze consumpties heeft besteld. Als ik haar met moeite uit kan leggen dat wij die consumpties niet hebben besteld en ook zeker niet hebben genuttigd, neemt ze kribbig de rekening terug en trekt er een aantal euro af. Ook wil ik mijn cq onze ervaring van vandaag aan haar kwijt. Op een nette en rustige wijze vertel ik haar wat ons is tegengevallen tijdens het eten. De reactie van de eigenaresse is kribbig, kortaf en ronduit vijandig. Op de opmerking over de slecht gepresenteerde lasagne rept ze: "deze presenteren we altijd zo"! Als klap op de vuurpijl valt haar man haar bij en mij verbaal aan dat ik zijn vrouw niet zo agressief moet benaderen!

Dus resumé: onderbouwde kritiek van een klant die vaker bij dit restaurant heeft gegeten en niet eerder deze ervaring had, wordt afgeserveerd en als agressief beoordeeld.

Het moge duidelijk zijn: Dit was ons laatste bezoek aan Pibia Doetinchem.