Op dit adres zit nu: Il Cardellino

1. Ben 7466 punten

Gisteravond hier gedineerd.

Lokatie aan een doorgaande weg met leuke zitjes aan de buitenzijde maar door het slechte weer werd er een plaatsje binnen gezocht. Hier een keuze uit verschillende zitjes waarbij je ook apart van anderen apart rustig kunt eten. Rustige sfeervolle achtergrondmuziek.

We begonnen met een witte wijn : Chenin blanc van het huis Santa Celina Blanco, Mendoza Argentinie uit 2010,, 13%. Een frisse jonge wijn met weinig geuren. Daarbij was de rode wijn die ik later nam van Chateau Haute Galine uit 2008, 14%, Minervois een veel vollere rijpe wijn met veel rijp fruit en kruiden.

Dit was naar mijns inziens een Cuvee en smaakte prima bij het hoofdgerecht.

De kok zelf kwam ons adviseren voor het hoofdgerecht en toen wij kozen voor de Tournedos van Slagerij ter Weele uit Oene liet hij ons daarna zien welke 2 stukken wij zouden krijgen. Tevens gaf hij ons een kijk over dit stuk vlees. Heel interessant.

We hadden al aangegeven voor een hoofd en nagerecht te gaan maar hij wilde even weten welk voorgerecht we anders genomen hadden en toen we de tomaten en champignonensoep daarna vermelde kwam hij even later met 2 kommetjes soep aan die we toch even mochten proeven.

Jaja heerlijk verse eigen gemaakte soepen die er mochten wezen.

Bij de tournedos kregen we daarnaast aardappelschijfjes, rode bieten met een eigengemaakte saus en spitskool en een schaaltje met salade in een marinade met komkommer.

De tournedos was om te zuigen, een prima stukje vlees en de rode wijnjus werd op zijn advies in een apart kannetje erbij gezet zodat we alleen van het vlees of met de saus konden genieten.

Daarnaast namen we beiden een ander nagerecht:

Mijn egaa : een banaan Royale cappuccino : roomijs met banaan gemaakt van zwitserse alpenmelk met toffeesaus, ze vond het eerlijk.

Ikzelf nam een Tsjechische honingtaart (alleenrecht in Putten) met vanilleijs roomijs ( heerlijk zacht en smakelijk gecarameliseerd), bloemenhoning en ook weer geslagen room.

Beide nagerechten waren mooi decoratief opgediend.

Een fijne leerzame en smakelijke avond door toedoen van de kok.