1. Vanmorgen de kinderen weggebracht en na de lunch thuis doorgereden naar Harderwijk. We kregen (ook met een bon voor gratis entree) een warm welkom en korte uitleg over de regels, en de gastvrouw vroeg ons nog of we wel voldoende water hadden meegenomen want we moesten goed drinken.

Eerst een cappuccino gehaald (zat bij de entreeprijs van Euro 0,00 in) en toen maar eens gaan douchen en de eerste de beste sauna opgezocht >> Wat een rust,... Er zaten/lagen wel een aantal mensen maar er was echt ruimte te over.

Na 20 minuten overdadig zweten even afgespoeld met een dikke tuinslang met nogal fris (lees: koud) water en vervolgens naar het buiten zwembad. Allejezus wat een lekker weer was het vandaag in het zonnetje, wat een contrast met gisteren en eergisteren. >> Na het zwembad even naar de ligweide in het zonnetje gelegen om aansluitend een tweede rondje sauna te gaan doen.

Andere sauna maar zelfde ritueel, zelfde rondje en weer geëindigd in de ligweide. Tot slot nog een stoomsauna bezocht en weer douchen, zwemmen, afkoelen, douchen en aankleden en afrekenen. Ik was best benieuwd wat voor kosten ik voor mijn kiezen zou krijgen, ik had rekening gehouden met: reserveringskosten, huur bandje kosten, toeristenbelasting, bedenk het maar....

De factuur was: Euro 0,00 >> De gastvrouw informeerde of we een fijne dag hadden gehad: Ja, absloluut en wenste ons een goede reis en wellicht tot een volgende keer. Wat mij betreft zeker voor herhaling vatbaar.

Groetjes Ronald.

PS, de Zwaluwhoeve wordt op dit moment verbouwd. Overal lopen bouwvakkers en op flink wat locaties wordt gewerkt. Natuurlijk geeft dit overlast echter het heeft mij niet gestoord.