1. Ben 7466 punten

Hier afgelopen zondagavond gegeten.

Eerst op het gezellige terras gezeten en nadat het wat frisser werd binnen aangeschoven aan de gereserveerde tafel: Een gezellig restaurant met in het midden en grote open haard met daaromheen een bank en brede fauteuils. De zitjes eromheen netjes en gezellig aangekleed met verse rozen e.d. Aan de zijkant een aparte bar en daarnaast vriendelijk en aardig personeel, o.a Ali maakte een ongedwongen praatje met een ieder.

De menukaart was apart, niet zozeer de gerechten maar meer de vorm: deze had de vorm van een attribuut van de oliemolen ( staat naast het restaurant), namelijk "de Haar". In de Haar gingen de bulen (zakken) met geperst en verwarmd lijnzaad om er daarna de olie uit te slaan. De Haar heeft deze naam gekregen omdat de omslag nu van leer en geperst meubelplaat, maar vroeger bekleed was met de haren van de staart van een paard.

Als voorafje kregen we wat bruin knipbrood met wat partjes tomaat en dergelijke.

We hadden als wijn gekozen voor een Chardonnay uit Argentinie ; Finea La Linda Luigi Bosca uit 2009, 14%.

Een goudgele chardonnay met geuren van mango, perzik en abrikoos. Een smaakvolle frisse maar ook zachte wijn.

We namen als voorgerecht de Huhnertopf, een licht gebonden kippenbouillon welke goed gevuld was met diverse groenten ( niet overdadig) en kippenvlees. Leuk opgedekt in een zwart pannetje met gesloten deksel. De soep werd goed heet geserveerd en smaakte prima.

Als hoofdgerecht namen we varkenshaasmedaillons met een roomsaus en gevulde champignons. De varkenshaasjes waren mals gebakken maar de gevulde champignons bleek er 1 te zijn. Na navragen bleek het die dag heel druk te zijn geweest en kon men er een ieder nog maar 1 geven?

Als bijgerechten aardappeltjes en een prima salade van appel, bleekselderij, radijs, rucola sla, wortel en komkommer in een frisse marinade..

Een Cappucinno met bonbon en koffieboontjes maakte de avond af.