1. Al enkele jaren zijn we geregeld bezoeker van Marimba. Iedere keer nemen we ons voor dat we ook eens een ander restaurant willen proberen als we in Amersfoort zijn, maar feitelijk komt het er nooit van: de verleiding is te groot.

Het kneipje zit verscholen in een zijstraat van het marktplein. Omdat het een pijpela is, moet je goed opletten dat je de zaak niet zo voorbij loopt. Voor de deur hooguit twee tafeltjes met mooi weer, maar dat mag echt het predikaat terras niet krijgen.

Binnen een wat kitscherige Mexicaanse sfeer. Goedkope wandschilderingen en cactussen. Maar verder wel lekker gezellig met een prachtige houten vloer die een bezoek op zich al de moeite waard maakt. De stoelen met rieten bematting zitten voor geen meter, maar zodra je eten opgediend wordt raakt dat snel op de achtergrond.

Voorgerecht deze keer voor mij de gevulde champignons. Je kunt kiezen wat voor vulling en ik koos voor de kip. Zaaaalig!

Mijn ega besluit voor de cactussoep. Heel attent waarschuwt de bediening dat het wel een 'pittig' gerecht is, maar mijn vrouw weet wat ze krijgt: pittig, maar niet té.

Hoofdgerecht voor mijn een duo van twee enchillada's: één met kip, één met rundvlees. Mijn vrouw doet de vegetarische versie. Het komt op een rijkelijk opgemaakt bord met meer dan voldoende garnering die zeker ook de moeite waard is: alles oogt vers en is even smakelijk. Helemaal top!

Als toetje bestel ik de Pina Colada en mijn vrouw het chocolade taartje. Daar gaat het even mis qua bediening en zit ik zeker een minuut of tien tot een kwartier naar mijn pina colada te staren terwijl mijn vrouw op haar taartje wacht. Maar als dat komt is het smullen geblazen en vijf euri voor een prima pina colada (met suikerrandje en crunched ice) is zonder meer een koopje.

Het is in het verleden wel eens een periode wat minder geweest: qua porties en qua bediening, maar onze laatste ervaring was weer helemaal top!