1. In het verleden was “By Pascal” in Oosterhout een van onze favoriete restaurant. Pascal & Kirsten hebben besloten een nieuw avontuur aan te gaan in Kaatsheuvel, dus konden wij niet anders dan die kant op gaan.

De locatie is van de buitenkant niet echt spannend, binnen veranderd dit direct en zie je de eigenzinnige inrichten welke wij uit Oosterhout kennen weer helemaal terug komen. Nu alleen grootster van opzet.

We kregen een plaatsje met uitzicht op de keuken, wat wij altijd leuk vinden. Het concept hier is wel wat anders. Eigenlijk kan je hier voor van alles terecht: Shared dining waarbij je diverse kleine hapjes deelt, vis of vlees met vis, pasta, maar ook wat meer bijzondere zaken zoals kaviaar, wagyu, eendenlever of zelfs een met bladgoud beklede tomahawk. Maar ook voor de kids is er gewoon friet met een snack te bestellen.

Wij kunnen eigenlijk niet echt een keuze maken, dus we zullen nog een keer terug moeten. Maar voor deze keer besluiten we voor een “shared dining” ervaring te gaan en besluiten we de volgende zaken te bestellen:

Brood met Olijfolie, zeezout en huisgemaakte kruidenboter -> Lekker, maar wel een tikkie standaard.

Oesters, en wel in de volgende uitvoeringen:
    - Klassiek rode wijn, sjalot -> Prima, inderdaad klassiek, maar niet spannend.
    - Suikerspin XO -> Ziet er schitterend uit en een heerlijke zoet/zuur combi met leuke textuur!
    - Soja, wasabi -> Uitstekend. Lekker hartig/pittig

Pata negra -> Een bak umami. Heerlijk. Super mals.

Wel een klein dingetje hier: In een van mijn oesters zat flink wat stukjes oesterschelp. Dit is gemeld bij de bediening, maar hier is niets mee gedaan. En dat is jammer en eigenlijk not done.

Gebrande beef, Sukiyaki / knoflook / pinda -> Wauw. Hartig en een lekkere pit van de pepertjes en de wasabi. Geen flauwe smaken. Top!

Buikspek, Langzaam gegaard / masala / spitskool -> De buikspek valt inderdaad uit elkaar en is super super zacht. Heerlijke kerrie/masala smaak. Hoog op smaak.

Coquille, Gemarineerd / passievrucht / limoen -> lekker kitsch gepresenteerd op een etagere met allerlei versiering en droogijs/rook effect. De coquille verwerkt als een soort carpaccio. Lekker fris/zoet.

Ribfingers, Sticky teriyaki -> Wauw wauw wauw… een enorme smaak explosie. En super malse ribfingers. Geef mij hier maar een groot bord van en ik ben een gelukkig mens.

Zacht gegaarde varkenswang, Eigen jus / sesam / knolselderij -> En als je denkt dat het niet nog malser kan, krijg je deze varkenswang op tafel. Draadjesvlees in het kwadraat. Smelt op de tong.

Kalfszwezerik -> Lekker krokant van buiten, zoet en mals van binnen. Blijft toch een van onze favorieten en hier weer prima uitgevoerd.

Parmezaanfriet -> Het voelde toch een beetje raar aan om “by Pascal” frietjes te bestellen, maar we kregen geen spijt. Lekker krokant frietjes, romig van binnen en heerlijke kaas er over heen. Aanrader!

Als dessert bestelden we een Ko e cremeux met Ko e / nougatine-ijs / hazelnoot. Gelukkig een relatief klein dessert, want we zaten al aardig vol. Maar, wel een prima combi van lekkere smaken en texturen. Zoet, zuur, bitter… een prima afsluiting.

De bediening (deze avond) was erg jong, maar vriendelijk en grotendeels correct (afgezien van het feit dat men niet terug kwam op de schelp in de oester). Het eten is verrassend en hoog op smaak. We gaan zeker nog eens terug om de normale diner kaart te proberen!