1. Harrie 357 punten

Restaurant Olijf.

Misschien niet super-origineel, maar toch verwacht ik daar een olijfboom op het terras. (Uberhaupt tijdens het hele diner, geen olijf gezien.) Naast/langs het buitenterras loopt een fiets/wandelpad: een afscheiding (plantenbak-rijtje olijfboompjes/coniferen) zou hier zeker op zijn plaats zijn.

Kwaliteit eten is van behoorlijk niveau, zeker niet sensationeel.

De service/bediening is van goed niveau. Voor 'n "snelle hap", de olijf overslaan (voor-hoofd-nagerecht: 3,5 uur).

Wat kleine missertjes: verkeerde voorgerechten werden uitgeserveerd (bestemd voor andere tafel), verse jus was reeds in het begin van de avond uitverkocht, de "bitterballen van spinazie" bij de kalfshaas/kreeft ontbraken.

Gerechten (zeeeer kleine porties) zijn smaakvol en worden mooi gepresenteerd. Echter, daar zijn wij nuchtere hollanders weer, de prijsstelling....... Crabcocktail/hollandse garnalen (ter grootte van een bolletje ijs) voor € 13,50, kopje heldere bouillon: € 6,50, ik vind het nogal wat.

En ik weet het, het "mag" niet meer, maar als je toch omrekent naar guldens dan krijgt de zoete creme brulee (€7,50) toch wel een bittere nasmaak......

6,7