Op dit adres zit nu: Magnetico S114

1. familie Nieuwesteeg

Mijn ervaring met het nieuwe Praq in Amsterdam gisteren was niet geweldig. Echt jammer, want ik geloof er echt in dat een kindvriendelijk restaurant kan werken.

Ik vond de bediening overigens prima, het eten was minder omdat er geen enkele pizza en geen enkele pastasoort meer te krijgen was.

Wat mij stoorde, was de onhandige indeling. Heel kleine kinderen die naar de speelruimte willen, moet je goed in de gaten kunnen houden en dat gaat niet vanuit de eetzaal. Dus het was een continu opstaan van tafel en heen en weer lopen van de ouders en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik vond de route en de speelruimte niet kindvriendelijk genoeg vandaar dat ik het zelf in de gaten wilde houden.. dit kwam bijv doordat aan de bankjes bij de tekentafel scherpe punten zaten, dit gold overigens ook voor de banken in de eetzaal.

Daarnaast moeten de kinderen terwijl ze heen en weer lopen langs de voordeur. Als je ze niet in de gaten houdt, staan ze dus zo buiten.

Er stonden veel losse spullen in de speelruimte, even erop klimmen en je valt met spullen en al naar beneden. Voor ondernemende kinderen een recept voor ongelukjes die eigenlijk heel makkelijk zouden zijn te voorkomen.

Tenslotte zou er iets meer te doen kunnen zijn voor de kinderen met eenvoudige ingrepen en beperkte middelen. Een paar potten met stiften van de hema bijvoorbeeld, wat spelletjes, puzzels etc.

In het midden van de eetzaal staat een eikenhouten tafel. Logischerwijs is het beter daar niet op te kleuren, knutselen etc. Misschien niet zo handig om die tafel dan te gebruiken?