Op dit adres zit nu: De Heeren van Berg en Dal

1. Wij aten hier op een doordeweekse avond in juni, binnen, maar aan de open gezette deuren. We waren in Berg en Dal op zoek geweest naar een gezellige eetgelegenheid, en van de diverse gelegenheden langs de Oude Kleefseweg leek ons dit de aangenaamste.

In onze verwachting werden we niet teleurgesteld, integendeel. Nadat we waren gaan zitten werd gelijk voor de hond een bak met water gebracht. En ook verder werden we vlot, vriendelijk, maar niet opdringerig bediend. Een goede kaart, maar we kozen voor het driegangenmenu van 19,50 euro, met in iedere gang drie keuzes. Het eten zag er niet alleen lekker uit, maar was ook lekker. Bestek werd netjes neergelegd.

Om ons heen kijkend begonnen we de smaakvolle inrichting pas goed te zien. Opvallend was, dat een deel van de zaal is vrijgemaakt voor losse zitjes, waar bijv. families met kinderen kunnen gaan zitten, of waar je op je meeneem pizza kan wachten. Het restaurant ademt daardoor een beetje de sfeer van een grote huiskamer.

Bij de bestelling van de koffie maakte ik een fout. In plaats van een koffie had ik een thee moeten bestellen. Deze fout van mij werd direct door de bediening hersteld en vond ik ook op de rekening niet terug.

Toen we anderhalf uur later weg gingen vonden we allemaal dat we een heel gezellig en smaakvol etentje hadden genoten. Ik gaf graag een dikke fooi.