1. Het was niet helemaal de planning. We wilden eigenlijk bij de overburen gaan eten, maar die waren gesloten. Zo verzeilden we bij Dames Pellens. In het verleden hebben we wel eens bij hun vestiging in Rijsbergen gegeten, maar die is sinds Corona gesloten.

De zaak doet wat eenvoudig aan, zowel van buiten als van binnen. We nemen een plekje bij het raam en besluiten te beginnen met een aperitief. De vriendelijke dame uit de bediening stelt een Rotari Cuvée 28 brut voor en dat blijkt een goede keuze. Een lekker intense smaak.
    Vervolgens krijgen we een 3-tal amuses gepresenteerd:

Zwarte merengue, bonito, rode biet en ui -> Smaakexplosie #1. Het aardse van de biet combineert prima met het hartige. Lekkere bite & textuur.

Tartalette, eendenlever, haringkaviaar, mosterdzaad -> Smaakeplosie #2. De haringkaviaar spat lekker uiteen en vermengt zich met het vettige van de eendenlever. Heerlijk.
    Zeeuwse Creuse met beurre blanc -> Lekker hartig/zilt.

Na deze prima start besluiten voor het 4-gangen verrassingsmenu te gaan. Er komt lekker (zuurdesem?) brood “van de buren” (Echt brood) op tafel en de volgende gerechten worden opgediend:

Ceviche van zeebaars, tijgermelk, zoete aardappel en forelkaviaar -> De zeebaars is gegaard in de lekker zure tijgermelk die goed combineert met de verschillende bereidingen van zoete aardappel (partjes, puree & krokantjes)

Hollandse garnaal, beurre blanc op basis van tomaat, schuim van de kop van de garnaal met venkel en zeekraal -> Wauw… wat een heerlijk gerecht. Winnaar van de dag, week & maand. Niets meer aan veranderen en voor altijd op de kaart laten.

Ribeye, pastinaak, bordelaisesaus -> Super mals vlees, smelt op de tong. Prima op smaak. Niks verrassends, maar een degelijk gerecht, goed uitgevoerd.

Merengue, karnemelk ijs, rode vruchten en koffie karamel -> Een heerlijk samenspel van zoet/zuur met een lekkere crunch. Een lekkere frisse afsluiting.

Vervolgens nemen we nog een lekkere koffie (die komt van de overburen ivm een defect koffie apparaat) met wat lekkere friandises (fudge met 5-spices en kaneel, chocolade truffel en een mille feuille met creme suisse).

Het was een heerlijke lunch met een fijne bediening. De zaak straalt meer eet-cafe uit terwijl het eten meer tegen fine-dining aanhikt. Zeker de moeite waard om nog een keer terug te gaan!