Op dit adres zit nu: Aan de Bock

1. Brrr, wat was het koud buiten! Jammer dat we bij Tant Marie niet echt konden opwarmen. Koude ramen in onze rug en koude tocht door het restaurant. De aankleding is verder echt wel geinig en in stijl en met aandacht gemaakt. De kou doet helaas wel echt af aan de sfeer van gezelligheid die ze proberen te creëren.

Ik had gekozen voor de raviolli gevuld met bospaddenstoelen en truffel. Dit pasta gerecht staat onder het kopje 'Veur de grote honger' en kost 17,50, maar het is zeker niet genoeg als je honger hebt. Het is maar een klein bordje. Alle gerechten worden geserveerd met friet of aardappelen, maar de pasta niet. Je zou alleen hierom al wat meer volume verwachten.

Omdat de smaak van echt truffel zo subtiel is kan ik niet bepalen of er daadwerkelijk truffel in het gerecht zat. De chemische smaak van "truffelaroma" was echter zo verschrikkelijk overheersend dat al het andere verbleekte. De pasta en de vulling smaakten naar nep truffel. De rucola als een pittige neptruffel, de gedroogde tomaat als neptruffel met tomaat.

Ik heb mijn buik gevuld met de bijgerechten van de anderen aan mijn tafel en heb daarmee wel genoeg kunnen eten om 80% vol te zijn.

De koffie toe was prima hoewel het wel lang duurde om de aandacht van de bediening te vangen.

Het is leuk om met vrienden uit eten te gaan, maar de volgende keer dan wel ergens anders wat mij betreft.

1. Bedankt voor de positieve review.
    Wat mij verbaasd is dat mensen aan tafel nooit iets zeggen. Dan is het antwoord steevast JA op de vraag of alles naar wens was en gesmaakt heeft.
    Dat het buiten -10 is kan ik helaas nog niet beïnvloeden. We hebben cv aan, de airo op warme lucht en zelfs een stroomkacheltje in de zaak staan.
    Dat mensen doorgaans de deur niet dichtmaken als ze binnenkomen maakt het helaas niet warmer.
    De vele rugkussens op de banken zijn er niet alleen voor de sier.
    Wat ik wel kan doen is een andere tafel bieden... maar dan moet dat wel ter plekke gevraagd worden.

Wat betreft de truffel... 1 van Tant Marie's goedkoopste, doch favoriete gerechten is de ravioli.
    Om dan te denken dat hier échte truffel op zit lijkt me overbodig bij een gerecht van 17,50, vooral als men ervan uit kan gaan dat een zwarte wintertruffel doorgaans 175 euro per 100 gram kost.

Gelukkig was de koffie wel lekker. 👍

2. Bedankt voor jullie reactie.

Ik heb dan ook niet geantwoord op die vraag. Ervaring leert dat als ik het wel doe de bediening niet weet hoe ze er mee om moeten gaan en achteraf wordt het eten er toch niet beter van. Maar ik ga er niet om liegen.

De smaak van een truffel is behoorlijk subtiel en niet zo overheersend. Wat wel veel gebeurd met zwarte winter truffel is dat de smaak met zout water er uit getrokken wordt om zwarte truffel sap te maken. Hiermee kun je het hele jaar door truffelsmaak aan gerechten geven. De smaakloze truffel die dan overblijft wordt verwerkt tot zwarte truffelpasta (met echte truffel!) nadat er kunstmatige smaak aan is toegevoegd.

Zoals ik in mijn recensie ook aangaf, ik weet niet wat er precies in zat, maar het lijkt niet gewoon puur truffel.

Ik vond de koffie lekker en mijn tafelgenoten hun bestellingen ook. Ze hebben dan ook volmondig 'ja' gezegd op de verplichte standaardvraag.

3. Citaat: "Ik heb dan ook niet geantwoord op die vraag. Ervaring leert dat als ik het wel doe de bediening niet weet hoe ze er mee om moeten gaan en achteraf wordt het eten er toch niet beter van"

Gerard, ik moet helaas zeggen dat u dan toch weinig goed gastvrouw/heerschap bent tegengekomen. Spijtig, ik was namelijk die avond als leidinggevende aan jullie tafel en ik heb deze vraag zelf gesteld vandaar dat het me ook verbaast dat u "moeilijk" contact kreeg met de bediening.
    Teleurstellend dat u deze kans, door uw eigen vooroordeel, ter plekke niet benut maar vervolgens wel vanuit thuis een smakeloze review weet te plaatsen waarbij u niet alleen het eten, maar ook de bediening, neerzet als ongeschikt.
    De vraag of alles naar wens was is een vraag die ik overigens nooit uit VERplichting stel maar wel als "plicht" en bovenal vanuit oprechtheid daar dit mijn vak is en ik mensen graag tevreden huiswaarts zie gaan. Sommige mensen zijn helaas niet snel tevreden te krijgen. Dus hou ik het ook bij deze laatste reactie.

Met al uw truffelkennis , die volgens mij heel diep zit, kan ik alleen maar zeggen dat wij geen echte truffels maar truffelolie van een gerenommeerd merk gebruiken bij Tant Marie.
    Voor échte truffels verwijs ik u graag naar collega's uit een hoger segment. Ik denk dat de prijs van de ravioli dan ook íetsje hoger ligt.

Ik wens u en de uwen nog fijne feestdagen.

4. Excuses, ik las uw eerdere opmerking over de prijs van het gerecht in het licht van dat ik wel echte truffel kon verwachten in een klein pasta-gerecht met een hoge prijs. Ik ging er initieel niet vanuit dat er echte truffel op zat. Mijn opmerking ging over de smaak van de overheersende eentonige smaak van het gerecht.

Ik snap dat een negatieve recensie voelt als een persoonlijke aanval en dat je de neiging hebt in de verdediging te schieten. Ik vertel over mijn ervaring, wat ik er van vond, hoe het mij gesmaakt heeft. Als ondernemer lijkt het me waardevol te weten wat anderen van uw product vinden. Misschien zijn er verbeterpunten.

Als er meerdere mensen zijn die het te weinig vinden of die de gerenommeerde truffelolie te overdadig, dan is dat eenvoudig te verbeteren. Of misschien als je weet dat je het niet op tijd warm kunt krijgen binnen, de verwarming eerder aan, of mensen niet aan het raam zetten als het zo koud is. of een waarschuwing van te voren.

De verantwoordelijkheid en kwaliteit van uw producten en service ligt bij uzelf en u lijkt het af te willen schuiven op de gasten. Ik denk dat ik hierbij veel meer heb laten weten dan een kort, snel antwoord aan tafel. Het is wel twijfelachtig dat u deze informatie oprecht had willen weten gezien uw antwoorden hier.