1. Gisteren had mijn vrouw (schoon)zussendag en na een gezellige dag hadden ze de mannen uitgenodigd om met z'n allen (14) te gaan eten in de Bourgondier. Als fervent Eet.nu schrijver eerst maar eens mij ingelezen in de recensies en toen had ik er een hard hoofd in. (een paar waren ontevreden, hopelijk gaan ze toch nog eens terug, omdat ik verwacht dat ze hun oordeel kunnen wijzigen).

De hele familie kei tevreden( ik ook), smakelijk gegeten, vlotte bediening ( voor 14 man stond het allemaal binnen no time tegelijk op tafel) en was een fooi achteraf op zijn plaats.

We gingen met z'n allen voor het 3 gangen Lentemenu van € 15,00 (?), wat kun je daar tegenwoordig nog voor krijgen, wel de Bourgondier, de kok natuurlijk had z'n best gedaan:

Voor het eten kregen we heerlijke stukken brood, lekker geroosterd met boter.

De meeste namen fris, een pilsje of een lekkere Lentebok.

Tijdens het eten hebben we nog een witte wijn uitgeprobeerd, een Muscadet Sevre et Maine van 12% uit 2008. Lekker fris met geuren van natuurlijk die bekende druif.

Je kon onder andere kiezen uit : Rundercarpaccio met truffeldressing en oude kaas, In kruidenboter gebakken mosseltjes of Romige aspergesoep. Ik zelf had de carpaccio, prima van smaak met gedroogde tomaten een lekker dressing met een beetje gesmolten kaas.

Als hoofdgerecht kon je o.a. Kiezen uit:Runder entrecote met peper-roomsaus of een Bourgondisch vleespotje, Gekookte asperges met ham( hier moest je wel iets bijbetalen), In roomboter gebakken sliptongen of Pangarolletjes gevuld met zalm.

Ik zelf en vele met mij namen het vleespannetje dat vrolijk geserveerd werd: Je bord, redelijk warm was gevuld met allerlei goed warme groenten (erwtjes, worteltjes, asperges en peultjes) en daarbij een gietijzeren pannetje met verschillende soorten vlees, tomaat en gesmolten kaas. Daarbij voor een ieder voldoende frites.

Als nagerecht was de keuze : een Lente surprise dessert of koffie/thee met een bonbon.

Ik nam een lentesurprise welke mooi was opgemaakt, met een spekkoek, aardbeien, aardbeienijs en een aardbeienmousse in een schaaltje met onder het ijs nog een kletskop.

Deze avond had voor een ieder een fijn einde mede met dank aan dit restaurant.