Op dit adres zit nu: Yankee Doodle

1. Rogier

3 keer een recensie voor hetzelfde restaurant... Beetje overdreven, maar ik moet het toch even kwijt.

Dit maal zijn we met vier personen wezen eten in het Japanse gedeelte ( er zijn dus 2 gedeelten. Sushi / Japans en de wok. We zijn voor japans gegaan.)

Aangezien ik een sushi freak ben, was het voor mij geen probleem, maar de andere drie zagen het eigenlijk niet echt zitten...Maar ja, het etentje was vanwege mijn verjaardag en de jarige mag beslissen :)

Ik zat mij uiteraard helemaal vol te proppen met sushi en de rest van de mieperts bestelden andere Japanse gerechten die op de kaart stonden (2,5 uur " all you can eat principe").

Ze vonden het echt heerlijk en waren helemaal enthousiast!
    (Terwijl ze eigenlijk best wel negatief tegenover japans eten stonden. Wat een boer niet kent, vreet hij niet! Ik hoop dit ze dit niet lezen!).

Je kunt behalve sushi veel meer gerechten bestellen, zoals gefrituurde garnalen, biefstuk tepanyaki etc..

Ook hebben ze nu afhaal menu's voor sushi! Je zou haast denken dat ze mijn vorige recensies gelezen hebben.

Minpuntjes: ik vroeg wat het verschil was tussen de Japanse biertjes die op de kaart stonden. De engels sprekende mevrouw (de rest sprak nederlands) wist het niet. Dat zeg je niet! Biertje was trouwens heerlijk :)

Dessert: ijs waren gewoon 2 bolletjes ijs zonder enige vorm van creativiteit en mijn irish koffie: ik heb voor de zekerheid gevraagd of er echt whiskey door de koffie zat. Dit werd bevestigd, maar ik proefde echt niets..En nee, ik had maar 3 biertjes gehad over de hele avond.

Behalve deze 2 minpuntjes kan ik het Japanse gedeelte bij Orchidee Inn voor iedereen aanraden. Ook als je geen sushi liefhebber bent! Het wok gedeelte kan ik niet over oordelen, omdat ik dat nog niet geprobeerd heb.

Vorige recensies van Rogier

• Laatst weer sushi afgehaald. De tonijn smaakte stukken beter dan de vorige keer. Alleen erg jammer dat ze geen afhaal combinaties /aanbiedingen hebben en je iedere keer de hoofdprijs moet betalen. Ik had voor mezelf sushi besteld en ik was 25 euro kwijt...Terwijl in het restaurant 2 uur onbeperkt sushi eten nog geen 20 euro kost...

• 2 keer sushi afgehaald. Acht, het smaakt beter dan de sushi uit de supermarkt, maar daar is het ook wel gezegd. Dit heeft niet zoveel met echte sushi te maken, maar daar is de prijs ook niet naar. Een nigiri met tonijn voor 1,50..(excl 30% korting ivm opening), te mooi om waar te zijn en dat is het ook. De tonijn rook niet naar vis (zoals het hoort) maar het smaakte ook niet naar vis. Je proeft eigenlijk geen verschil tussen de nigiri tonjn en de nigiri met zalm. De sushi rijst is ook erg flauw. Het was allemaal wel mooi gepresenteerd in de afhaal set.

Ik had ook geen kwaliteit verwacht, maar ik had toch gehoopt op een beetje fatsoenlijke verse vis.

Het is weer zo'n all you can eat concept. Emmense vreetschuur dus. Tijd voor een echte sushi bar in Emmen :)

5,7