1. rrrobb 6812 punten

Ook nu was het gisteren weer goed vertoeven in de batterij. Leuke sfeer en hele vriendelijke bediening. De kaart was weer gewoner als de vorige keer. De kleine hapjes waren weer verdwenen en nu was het weer een meer "gewone" kaart. Maar nog steeds genoeg lekkers om van te kiezen. We kozen deze keer voor de shortrib. Erg lekker, maar volgende keer kies ik toch weer wat anders. Wel jammer dat de mosselen op waren. Maar de oesters waren ook erg lekker.

Vorige recensies van rrrobb

• Ik ken de batterij al heel lang. Vroeger nog eens lekker gefonduet. Maar dat is echt lang geleden. Inmiddels volgens mij al diverse keren van eigenaar veranderd. Maar het heeft wel altijd dezelfde naam gehouden. Begin van de zomer hebben we er nog eens afgehaald (vanwege corona) en gegeten op de boot van vrienden in de haven van Strijensas. Dat was toen al erg goed eten. Maar gisteren zijn we daar met dezelfde vrienden weer eens echt gaan eten. En het was er ook erg druk op deze zaterdagavond. Reserveren is dan ook gewenst. Desondanks werden we vriendelijk binnengehaald door de eigenaar en kok, die daar dus kennelijk toch de tijd voor had. De ruimte is volgens mij nauwelijks veranderd in al de jaren en heeft een beetje een oubollige chalet-achtige uitstraling met het vele hout. Maar ik hou daar wel van. Ook is er een heel groot balkon waar het met mooi weer ook goed vertoeven is en waar je een leuk uitzicht op de jachthaven hebt. En verder loopt er heel vriendelijk en erg behulpzaam personeel rond die het geheel ook een leuke en aangename sfeer geven. Onze vrienden komen er ook met enige regelmaat en waren vanavond aangenaam verrast dat de kaart vernieuwd was. De avond kaart bestaat nu uit allemaal kleine gerechten van gemiddeld zo'n 7 á 8 euro en die je zelf kan combineren om een favoriet maal samen te stellen. Drie van die gerechten is in principe voldoende om genoeg te eten en dat maakt de prijs heel redelijk. Want er is heel erg veel keuze en voor elk wat wils. Met zijn vieren hebben we dan ook heel wat van de gerechten van de kaart besteld en ook van elkaar geproefd. En het was allemaal van erg goede kwaliteit en smaakte erg lekker. Ik vond vooral de sushi met vis erg smakelijk en die zag er nog heel erg mooi uit ook. Maar eigenlijk was het allemaal goed. Ja, de batterij heeft weer een erg goede indruk bij me achtergelaten en ik kan me goed voorstellen dat we hier weer wat vaker gaan eten ook al zit het best op een afgelegen plek in een, weliswaar mooi en leuk, plaatsje waar verder niets te beleven valt.