1. Jolanda

Eten bij Petit Ruelle betekende voor ons verwennen, gezelligheid en vooral lekker en goed klaargemaakt eten. Dit ontbrak gisteren helaas tijdens ons bezoek aan dit restaurant. We werden niet persoonlijk ontvangen (geen jassen aannemen, geen weg wijzen, geen groet, etc..). Geen gemoedelijke en gezellig sfeer (de serveersters vertelden het nodige zonder warmte en hartelijkheid daarbij en de muziek bestond uit herhalingen en herhalingen van steeds dezelfde liedjes). Vies bestek en servies dat zich na opmerkingen van ons bleef voordoen (het nieuw gebrachte bestek moest ik steeds poetsen en krabben met mijn nagels voordat ik ging eten). Geen lekker en goed klaargemaakt eten (erg koud garnalenslaatje met smaakloze garnalen en zalm van slechte kwaliteit, komkommerschijfjes die door te lang liggen uitgedroogd waren, verbrandde zalm op "een bedje van taugé" vrs "snel een berg taugé op een bord kwakken", een aspergesoep met bittere asperges", een schrikbarend klein dessert op een heel vies bord! Ik wilde alleen maar naar huis.

Toen ik buiten kwam bedacht ik dat dit ons laatste bezoek aan dit restaurant was (terwijl dit restaurant voor ons speciaal was, gisteren ook onze huwelijksdag).

Vandaag heb ik een stijve nek omdat ik ook nog eens op de tocht zat bij een deur van de keuken die steeds open ging en dat is voor mij de druppel dat ik deze recensie schrijf! Ik ben erg teleurgesteld in het vertrouwde Petit Ruelle waar wij alleen naartoe gingen voor speciale gelegenheden!