1. Henk 34 punten

Had ik deze recensies eerst maar gelezen, had me een bedorven avond kunnen besparen. Toen we afgelopen vrijdag met z'n vieren rond 20:15 aankwamen was het restaurant matig bezet en het terras leeg, toch moesten we meer dan een uur moeten wachten op 4 stukjes vlees. Toen we vriendelijk vroegen of het nog lang ging duren (de twee kinderen in ons gezelschap begonnen over hun honger heen te raken) was het antwoord "ja, vlees hè, dat duurt even".

Ik ben geen professionele kok, maar volgens mij hoeft het bakken van 3 ossehaasjes en het opwarmen van spareribs geen uur te duren. Op het moment dat ons eten werd geserveerd was het restaurant inmiddels leeg. Zelfs gasten die later dan wij aankwamen en 'slechts' pizza namen, waren al weer weg.

Ook wij kregen niet geserveerd wat we hadden besteld. Toen we daar wat van zeiden was het antwoord "dit is wat de kok heeft gemaakt". Ik geloof niet dat de kwaliteit van het personeel en de service veel kernachtiger kon worden uitgedrukt. Dat het in een restaurant niet draait om wat de kok gemaakt heeft, maar om wat de klant besteld heeft, nee, dat was niet besteed aan de serveerster. Om verder wachten te voorkomen hebben we het maar zo gelaten, inmiddels was het personeel begonnen de tafels rondom ons schoon te maken.

De kwaliteit van de ossehaas was redelijk, maar te duur in verhouding tot de grootte en de kwaliteit van de erbij geserveerde saus.

Uiteraard geen enkele tegemoetkoming of zelfs excuses, de hoogte van de fooi laat zich raden. Nooit weer restaurant Italia.