1. Afgelopen vrijdag eindelijk weer een plekje vrij op het terras van Shoko. Aangezien we tijd genoeg hadden, hebben we op ons gemak een flesje van de Bordeaux rosé genomen. Je kunt de bediening bij topdrukte toch niet de hele tijd voor 'n glas op en neer laten lopen. De fles werd goed gekoeld aan tafel gebracht en middels goede ijsemmer ook goed koel gehouden. Na wat ontspannen zoeken in de kaart werden we geattendeerd op het Mei menu. Goede logistiek en dus goede voorbereiding want het was 29 April en de keuken was al helemaal up-to-date. Zulke onderdelen bevestigen voor mij de horeca spirit die ik al eerder aangaf die bij het team in het bloed zit. Uit het keuze menu van mei besloten wij als voorgerecht de carpaccio van zalm en de parmaham met meloen te nemen. Deze waren goed op smaak en goed gedressed. De Bordeaux rosé ging hier goed bij weg. Na een pauze opnieuw het keuzemenu bekeken en als hoofdgerecht de entrecote met kruidenboter en de kip met sinaasappelsaus genomen. Goede presentatie met als bijlage een heerlijk appeltje met rode kool gevuld. Verder een mooie canelle puree en een schaal (hartjesvorm) met krokante gefrituurde patat. De entrecote was ± 250 gram en van goede kwaliteit. Ondanks dat niemand vroeg naar een voorkeur qua cuisson, was de entrecote goed medium (a point) gegaard. De kip ± 275 gram was iets meer als medium (meer bien cuit) en daardoor dus wel veilig. Hierbij namen we nog een flesje van de Bordeaux rosé. Als nagerecht kozen we de luxe koffie, een goede cappuccino met stevig schuim en glaasje slagroom, koekje en water, en de panna cotta die weer mooi in weckglas werd gepresenteerd. Bij de panna cotta natuurlijk een ijskoude limoncello. Van 16:00 uur tot ± 20:00 uur ontspannen genoten. Menuutje was € 19,50 per persoon de flesjes Bordeaux € 18,50 per fles en één Limoncello. Totaal net geen € 80,-.