Op dit adres zit nu: Tribeca

1. Vrijdag 29 april 2011 werden wij uitgenodigd door de vriendin van onze zoon, Guus van Zon, die kok is in restaurant Boreas. We werden hartelijk ontvangen door de gastvrouw. En hebben toen meteen ervoor gekozen, om ons te laten verrassen door de keuken. Nou, daar hebben we geen spijt van gehad.

De borden zijn mooie plaatjes. De gastvrouw vertelt bij iedere gang wat de keuken klaargemaakt heeft. En dan begint het feestje pas echt, het proeven. Alles wat op je bord ligt, proef je ook echt apart, wat een pure smaken.

Ook de wijnen die erbij geschonken werden zijn heerlijk. Op aanraden van het vriendelijke personeel, niet echt bij iedere gang een andere wijn, maar gegroepeerd, omdat we anders wel erg veel zouden krijgen. Een goede aanrader bleek achteraf.

Ik begreep nooit zo goed, waarom mijn zoon zo graag in een sterrenrestaurant wil werken. Het geeft hem een kick om op zo'n gepassioneerde manier met smaken en gerechten bezig te zijn. Nu begrijp ik dat wel. Een avondje naar restaurant Boreas is niet zomaar een avondje eten, maar een avond proeven en genieten van culinaire hoogstandjes. En dat vinden wij niet alleen omdat onze zoon er kookt.

Didi Boukens, en Ton en Hanny van Zon.