1. Op 9 mei een bezoekje gebracht aan frituur Riant in Geldrop. Ik bestelde er een friet met mayonaise en een gepaneerde fricandel met mayonaise. Aan de extreem hoge prijzen te zien zou je denken dat alles in gouden bakken geserveerd zou gaan worden maar dat viel later enorm tegen. Achter de toonbank stonden 2 ongeïnteresseerde super chagrijnige dames die ze zo uit het publiek van een Oprah Winfrey programma gehaald zouden kunnen hebben. Ik plaatste mijn bestelling en kreeg wat later een bakje friet met veel mayonaise. Deze mayonaise kostte 40 cent. Bij de fricandel zat relatief weinig mayonaise maar hier werd 85 cent voor gevraagd. Ik zei dat de prijzen niet evenredig waren maar de 2 dames snapten mijn opmerking niet. Ze wisten wel de eigenaar op te sporen en die kwam naar mij toe. Hij vroeg wat er was en ik legde mijn verontwaardiging aan hem uit. Hij zei dat dit de prijzen zijn en dat hij een boel kosten heeft. Ook hij snapte mijn punt niet meteen en heb ik het hem daarom nog eens uitgelegd. Hierop zei hij dat het personeel teveel mayonaise bij de friet had gedaan en dat hij ze op hun flikker zou gaan geven. Wat een klantonvriendelijke eigenaar is dit zeg. Heb hem aangegeven dat ik een mooie review zou gaan schrijven. Hij gaf aan dat hij hoopte dat ik Riant nooit meer zou bezoeken. Dat zal ik ook zeker nooit meer doen. Buiten het bovenstaande verhaal kan ik vertellen dat de friet taai was en dat de fricandel volgens mij ver over de uiterste verkoopdatum was. Het enige dat ik lekker vond was het blikje cola. Voor mij nooit meer Riant, zeker geen aanrader.

1,5