1. rrrobb 6812 punten

Starbucks heeft bij mij al niet echt een goede naam. Ik associeer het toch vooral met hele dure koffie in een ongezellige sfeer. De laatste keer dat ik bij Starbucks ben geweest was in Vietnam. Daar was het dan wel een verademing om weer eens lekkere koffie te drinken in een land waar ze geen koffiecultuur hebben. Maar goed, dit is Nederland. En hier hebben ze absoluut wel een koffiecultuur. De prijzen zijn inderdaad niet mis. Ik snap echt niet dat het zo populair is bij vele mensen om hier heel veel te betalen voor koffie die je ergens anders ook lekker voor zowat de helft van de prijs kan krijgen. Twee euro voor mijn espresso viel dan op zich qua prijs nog wel mee. Maar het waren dan ook maar drie slokken. Zo heb ik ook espresso leren drinken in Italië. Maar die espresso springt er dan ook boven uit. Deze niet, al was hij verder wel lekker. En dat was dan ook gelijk het enige positieve wat ik hier bij Starbucks kon verzinnen. Oh ja, het meisje achter de bar was wel vriendelijk ondanks de troosteloze omgeving waar ze moest werken. Maar het echte dieptepunt van dit bezoek kwam toen ik vroeg waar de wc was. Daarvoor moest je bij de buren van La Place zijn. En daar kost de wc 80 cent. Belachelijk! Nu weet ik zeker dat ik nooit meer naar Starbucks ga in Nederland. En ik weet ook weer waarom.