1. rrrobb 6812 punten

Dit restaurant hadden we van tevoren uitgekozen op deze site en ook gereserveerd, wat geen overbodige luxe was op zaterdagavond 12 maart. Ik had hem uitgekozen omdat het me een echt authentiek Roemeens restaurant leek met traditionele gerechten. En zoveel zijn er daar niet van in Nederland. Het restaurant zag er ook heerlijk oubollig uit met veel hout en een koperen open haard. Op de menukaart staat ook dat het restaurant al bestaat sinds 1967!
    En de sfeer is waarschijnlijk in al die jaren niet veel veranderd. De oorspronkelijke oprichter is inmiddels overleden, maar de huidige uitbater probeert het concept in oude glorie voort te zetten. En dat lijkt goed te lukken. Wij hadden bovendien het geluk dat er een privéfeestje gaande was met een dj van in de zeventig schat ik. En die creëerde wel een hele leuke sfeer met ouderwetse muziek en af en toe een playback-act waarbij hij dan weer een andere hoed of een andere blouse aandeed. Erg leuk. En ook de bediening was erg gezellig en attent en ook zij leken er veel plezier in te hebben. En het eten was ook erg lekker en ruimschoots voldoende. Ik koos voor het Roemeense vleesplateau en mijn vrouw voor het senioren visplateau. Ik had eigenlijk gehoopt dat het allemaal iets authentieker zou zijn, want in mijn geval was het meer een gewone mixed grill die ook op de Turkse of de Griekse lijkt. Wel erg lekker overigens hoor. En het gerookte buikspek en het lekker gekruide worstje hadden nog wel een wat traditionelere uitstraling en smaak. Ook de vis was heel erg lekker van smaak, maar niet specifiek authentiek Roemeens in mijn beleving. Daarbij hadden we trouwens een karafje rode wijn. Wijn in een karaf vind ik toch ook altijd wel wat hebben. Water krijg je er gratis bij. En trouwens vooraf ook een leuk bakje met olijven, kaas en worst. Als toetje namen we de Vanille Parfait en de Inghetata cu cirese waarbij vooral de laatste erg lekker was. Ja, dit was weer eens echt een avondje genieten met lekker eten en een hele gezellige sfeer.