1. Met vrienden naar ons vertrouwde adres. We mochten de ronde tafel in de erker, toppie. Als aperitief een Blanc de Blancs Brut Champagne van Ruinart, geschonken uit een fles in een wit jasje, die uitstekend beviel. Ernaast een opengewerkte buñuelo waarop blokjes tonijn, stukjes ansjovis, dotjes tonijnmayonaise en zoetzure uienringen. Volle smaken met prima textuur.

De tweede amuse was een gevuld eitje. Onderin een fijne tartaar van Holstein rund waarop een plak gestolde eidooier en heel fris schuim van miso gekruid met wasabi afgewerkt met crumble op basis van nori. Dat lepelde prima weg.

De eerste begeleider werd keurig door de “nieuwe” sommelier gepresenteerd. Een droge Silvaner Ü30 geplukt van oude stokken van Wijnhuis Bamberger, uitbundig aroma met ronde bloemige tonen, aangenaam fris en sappig in de mond. Op een dik rond wit bord een strakke presentatie. Als basis een frisse Noordzee krabsalade in limoensaus, erop een dunne gelei van kokos, rolletjes zoetzure komkommer, sappige kokkels en kleine broodcroutons. Een hoofdrol voor de verrukkelijke krabsalade met frisse accenten en voldoende afwisseling. De wijn was keurig in balans. (9)

Verder met een indrukwekkende Puligny-Montrachet 2018 van Joseph Drouhin, excellent. Ernaast een mooie presentatie op donkere borden. Als basis een aardperencrème in een romige vissaus met olie van peterselie, erop gebakken coquilles, stukken geroosterde hazelnoot en verschillende structuren van aardpeer waartussen peterselie. Smaken waar we helemaal blij van werden en die de buitengewone wijn helemaal tot zijn recht deed komen. De topper van deze middag. (9,5)

Uit Nederland een Mergelland Chardonnay 2019 van Wijngaardsberg die duidelijk uitbundiger was dan zijn voorganger. Ernaast een smaakvol gerecht. Als basis dunne plakjes aardappel afgedekt met plakjes zacht gegaarde octopus waarover een lobbige saus van parmezaan, olie van rozemarijn en poeder van rode peper. Centraal erop een bruingebakken zeebaarsfilet. Volle smaken die mooi combineerden en door de zuren van de wijn werden versterkt, genieten. (8,75)

Over naar edel rood met een Brunello di Montalcino 2015 van La Poderina, prachtig aroma met verfijnde kruidigheid, krachtig in de mond met verfijning en mooie zuren. Op een wit bord met om de spiegel een gouden bies een bourgondische presentatie. Als basis een gestoofde kalfswang in een bieslookolie waarnaast een quenelle frisse sjalotcompote, lobbig schuim van fenegriek en gebakken langoustine, erop een krokant gebakken zwezerik met plakje knolselderij en zwarte truffel. Aan tafel afgewerkt met een geconcentreerde kalfsjus. Volle smaken waarmee je naar hartenlust kon variëren waarnaast de heerlijke wijn nog iets verfijnder werd, toppie. (9,25)

Als afsluiter krachtige espresso met een drietal smaakvolle friandises.

Bediening was uitstekend verzorgd met veel gezelligheid.

Samengevat was het weer bourgondisch genieten van bourgondische gerechten opgebouwd met luxe ingrediënten, begeleid door zorgvuldig geselecteerde wijnen, tegen betaalbare prijzen zoals we bij ons vertrouwde adres gewend zijn. Bedankt.