1. Afgelopen weekend waren we een nachtje in Lier. 's Middags hebben we een rondje gedaan door het centrum en gelijk eens gekeken of we een leuk restaurant konden vinden voor de avond. En zo kozen we voor Nethe en Drinke vanwege het mooie pand en de leuke inrichting. Maar vooral voor het aantrekkelijke wildmenu dat op een bord voor de deur stond. Het was goed dat we maar gelijk gereserveerd hadden, want het bleek al behoorlijk vol gereserveerd te zijn op deze zaterdagavond. Om half 8 was er nog wel plaats. En zo werden we 's avonds dan ook hartelijk welkom geheten en kregen we een tafeltje toegewezen. We bestelden een fles lekkere rode wijn en als hoofdgerecht voor mij hazenbil met apfelstrudel en mijn vrouw koos de stoofschotel met hert en zwijn. Het is mij de laatste tijd wel vaker opgevallen dat gerechten steeds vaker geserveerd worden in een diepe kom. Is dat mode?
    Ik vind het in ieder geval niet ideaal. Mijn strudel lag boven op het vlees die verder in een diepe laag saus lag. Dus om de strudel te snijden en droog te houden moest ik hem manoeuvreren op de hazenbil. Ik had hem dus liever op een apart bordje gehad. Maar goed het lukte wel. En als je vervolgens het vlees van het bot had gesneden kon je die daarna weer terug zoeken in de saus. Maar het was wel een originele en erg lekkere combinatie die apfelstrudel met haas in een goed gevulde veenbessensaus. Echt heel erg lekker. En ook de stoofschotel van mijn vrouw was heel smakelijk klaargemaakt. Verder waren er ook erg lekkere amandelkroketjes bij. Maar daar heb ik er gelukkig maar één van geproefd, want die vulden behoorlijk terwijl er al genoeg eten was. Die kroketten zijn vooral voor de erg grote eters die nog ruimte overhebben na de maaltijd. Zonde om er zoveel terug te moeten geven. Want daar waren ze eigenlijk te lekker voor. En zo hebben we weer eens echt heerlijk gegeten en houden we goede herinneringen over aan dit restaurant.