1. Eerlijke Erik

Na utilistische inspanningen gekanaliseerd door mijn elektronische telegraaf, ende na een niet al te hartelijk gesprek, om zo maar amechtig te scanderen, beschikte ik over een goesting van een niet te bagatelliseren proportie.

De volgens oraal contract geleverde vadsige voedings supplementen werden, na in ontvangst te zijn genomen van een spichtige knaap, die mij voorkwam als zijnde een haastig geklede troubadour, uiteengezet op de salontafel waar ik en mijn bonkige kornuiten tot de onthutsende vinding kwamen dat de eerder genoemde bereide spijzen niet bepaald van de veronderstelde graden Kelvin waren. Een vomiterenswaardige maaltijd later ende na een oeverloze klaagzang, waar ik niet langer over zal oreren, kwam ik tot de conclusie dat mijn knoestige kompanen en ik in het schip waren gegaan middels de vuige oplichterspraktijken van deze farizese onderneming.

Al schrijvende zweer ik plechtig, bij de impliciet voor het Nederlands Staatsburgerschap zijnde morele standaard, dat de rest van mijn prille jeugd nimmer meer gesleten zal worden in of rond den vuige Etablissement die de naam Netanya dragende zijt.

Mijn vlijtige medemens raad ik tevens vurig aan, deze proletarische vreetschuur uit alle macht te mijden.

1,7