Enkel geopend voor feesten en partijen

Op dit adres zit nu: De Koningin

1. Na een lange wandeling door het Hitland waren we toe aan een kopje koffie en zelfs een lunch. We zagen vanaf de dijk deze uitnodigende locatie, dus de keuze was al snel gemaakt. Helaas was het zonnige terras al vol dus moesten we binnen een plekje zoeken. De QR's werden gescand en we mochten een plekje (voor 5) uitzoeken. Een tafel van 4 met een stoel extra in de hoek bleek toch niet mogelijk vanwege de looproute. Naar??? Enfin, er was nog plek in een andere hoek.

Je merkt helaas meteen dat de bediening onervaren is, of licht over de toeren is van de drukte. In ieder geval lopen de zaken niet volgens de reguliere stappen. Zo zou je eigenlijk eerst de drankenkaart willen inzien wat er zoal te krijgen is, maar de kaart krijg je pas als je de eerste drankronde op hebt. Nu is dit als binnenkomertje niet zo erg, want je weet echt wel waarom je hier naar binnen bent gegaan.... :)

De lunchkaart komt en dan blijft het wel heeeeel lang rustig aan tafel. De keuzes zijn al lang gemaakt maar er is duidelijk onderbezetting of toch onervarenheid. Drankjes voor andere bezoekers (buiten) gaan er weg bij de vleet. De gasten binnen krijgen volgens onze bescheiden mening beduidend minder aandacht. Op zich is dat niet erg want we zijn nog steeds aan het bijkomen en hebben nog genoeg te vertellen en te bekijken. Zoals bijvoorbeeld de zeer interessante wildkaart. Op de website lezen we dat deze weer vanaf 3 november beschikbaar is... gerookte hertenfilet met rode zuurkool, wildzwijnfilet met wilde gamba's... hertensucade, of een gekonfijt fazantenboutje.... ik bedoel maar. Dat klinkt toch echt heel goed en zal ongetwijfeld prima smaken.

Het wachten begint nu wel wat ongemakkelijk te worden en roepen er een bediende bij. De bestelling wordt opgenomen maar er worden een paar dingen vergeten. Waarom niet opschrijven? Dit was de uitgelezen kans om even te vragen of er nog drank gewenst was. We wachtten geduldig op wat komen gaat. En dat gaat veeeel sneller dan verwacht. Er zijn dan ook minimaal dubbel zoveel mensen in de keuken werkzaam dan op de werkvloer. Verrassend snel hadden we onze gerechten. Lunch leefgoed, uitsmijter, huisgemaakte bal gehakt met pindasaus en frietjes etc. etc.

Eerlijk is eerlijk. De gerechten waren allen goed op smaak en temperatuur. Mooie hoeveelheid en netjes opgemaakt. De prijzen zijn zeer zeker niet aan de hoge kant voor hetgeen je krijgt. Daarom hoge punten aan die kant. De bediening kan uiteraard beter of anders. Daarom een signaal naar de eigenaren. Niets persoonlijks. De dames waren supervriendelijk en dat is al heel wat waard. Zouden we nogmaals komen: Ja!