in Rijen

Vier het leven bij Sjef's Table

1. En zo vind je ineens een pareltje, bijna in je achtertuin. Eigenlijk waren we op zoek naar een leuke plek om te lunchen dit weekend, maar op eet.nu liepen we tegen Sjef's table aan. Niet dat er een Sjef werkt overigens, maar.... niet dat dat uitmaakt. Wat hebben wij een fijne avond gehad.
    Het pand zelf doet aan de buitenkant wat minder aan, het zit ingeklemd tussen een cafetaria en een Chinees op een oud zielloos winkelstraatje. Het pand zelf is sfeervol ingericht, afgezien van het systeemplafond. Er zijn een 8-tal tafels die om de open keuken heen geplaatst zijn waardoor je de hele tijd mee kan kijken in de keuken.
    We werden hartelijk ontvangen door de gastvrouw en aan een tafel gezet. Als aperitief namen wel een lekkere cava. Op tafel stond al een zuurdesem broodje met zeewierboter en een lekkere olijfolie en een schaaltje gepofte(?) tuinbonen (Doe mij een zakje!). We kregen ook een lekkere amuse op basis van pompoen met pompoen pitten en ras el hanout.
    Je kan kiezen tussen een 3,4 5 en 6 gangen keuze menu, al kan je er ook voor kiezen om de chef te keuzes te laten maken. Wij besloten zelf te kiezen en begonnen eerst met wat lekkere bytes. Mijn vrouw koost hierbij voor de oesters (met 3 verschillende smaakjes) en ik voor de Siberische kaviaar met crème fraîche en blini's. Een heerlijke start!
    Vervolgens kwamen er de volgende gerechten voorbij:

Voorgerechten:
    * Knolselderij van Big Green Egg 🌱 met Truffel - 3 jaar gerijpte kaas. De knol wordt hierbij 4 uur lang op de Green Egg gegaard. Echt een heerlijk gerecht. Je zou verwachten dat het als "vega" gerecht wat saai zou zijn, maar niets was minder waar!
    * Cecina van Wagyu met een witlofje waar een appel salade in zit. Erg lekker! En de salade sneed lekker door het vet & hartige van de Wagyu.
    * Scheermessen - kokkels Fregola - komkommer - ponzu. Lekkere ziltige (hartige!) en frisse smaken!
    * Steak tartare van biorund (dubbeldoel koe!) - Radijs - tulpenbol - piccalilly sorbet - dooier -20graden. Heerlijk fris, hartig en zuur! Ook de in de vriezer gegaarde dooier was erg lekker!
    * Ganzenleverterrine met Appel - bloedworst - brioche zonder bloedworst. Deze was helaas op. Op zich een heerlijk gerecht, al ben ik wel benieuwd naar de aanvulling van de bloedworst.
    * Bisque van langoustine met venkel - Amerikaanse rivierkreeft. Alleen de bisque al has een partij smaak! Zalig!

Als hoofdgerecht gingen we voor de Côte de boeuff met artisjok - truffeljus. Dit is een gerecht welke je met zijn 2-en moet bestellen. Maar wat een gerecht. Een flink stuk vlees, een heerlijke saus. Lekkere zoete oer wortel erbij. Wauw wauw wauw..

Hierna volgde een kaasplankje met wat lekkere kazen die per stuk een eigen perfecte begeleider kregen. 2 Geitenkaasjes, een roodkorst kaas, een blauwe van Bastiaansen en Rotterdamse oude... njam njam...

Als dessert op aanraden van de "Sjef" de (Espresso martini) met Wodka - espresso - Kahlua. Een erg lekkere zoet/bittere afsluiter!

Verder hebben een super-persoonlijke bediening gehad. De chef stond bij elk gerecht en wijn zelf tekst en uitleg te geven. Brabantse gastvrijheid ten top. Hier hebben ze het begrepen. En ik vrees dat we een nieuw vast adresje hebben gevonden. TOP!

1. Wow, wat een mooie geschreven en uitgebreid verslag van je ervaring. Dank je wel hiervoor en voor je prachtige waardering. Tot de volgende keer!

2. Jullie juist bedankt voor de fijne ervaring gisteren.
    En die volgende keer: Die komt er zeker!